چهار نوع نهال با کیفیت بالا که نیاز هر باغداری است
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کاشت نهال های متنوع

کاشت نهال یکی از پر ارزش ترین فعالیت هاست. امروزه باغداران در کاشت انواع نهال و ایجاد باغ تخصص دارند. البته هنوز هم بسیاری از کشاورزان به روش سنتی این فعالیت ها را ادامه می دهند، این شیوه سنتی و قدیمی کمترین راندمان محصول را در پی داشته است. بهترین گزینه استفاده از علم روز است.

امروزه ظهور و استفاده از علم و فناوری روز دنیا باعث پیشرفت در همه زمینه ها شده است. در زمینه کشاورزی نیز بسیار موثر است و با کمی تحقیق و مطالعه می توان نهال های مرغوب و پرمحصول را انتخاب کرد.


نهال های مناسب با شرایط منطقه را انتخاب کنید
توجه به آب و هوا و محیط گام مهمی در انتخاب نهال است. این شرایط شامل آب و هوای منطقه، خاک منطقه و همچنین دسترسی به آب است. زیرا هر نهال برای منطقه و آب و هوای خاصی مناسب است. عدم رعایت ممکن است منجر به خسارات مالی آتی شود.

یکی دیگر از مواردی که می توان به آن توجه کرد ماهیت بازار است، زیرا محصولی هر چقدر هم که کیفیت بالایی داشته باشد، اما اگر وارد بازار نشود، از آن سودی نمی برید. پس حتما سعی کنید قبل از هر کاری شرایط محیطی را بررسی کنید.

آبیاری انواع نهال و درخت به چه عواملی بستگی دارد

از عواملی که این مورد به ان بستگی دارد میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

درخت چند ساله است
هر چه درخت جوانتر باشد بیشتر به آن نیاز دارد زیرا ریشه درخت تازه کاشته شده ضعیفتر از ریشه درختان قدیمی است.

در چه زمانی از سال
درختان معمولاً از اواسط تابستان تا اواخر تابستان که هوا بسیار گرم است به آب نیاز دارند. در بهار که هوا گرم است، رطوبت ذخیره شده در زمستان وارد خاک می شود.

ویژگی های زیست محیطی از نظر آب و هوا
در فصل خشک، رطوبت خاک در ابتدای فصل مصرف می شود و در نتیجه آبیاری درختان افزایش می یابد. همچنین در سال هایی که باران زیاد می بارد و روزها مرطوب است، درختان ممکن است تا اوایل تابستان یا پاییز به آب نیاز نداشته باشند.

اقلیم
آبی که برای آبیاری درختان استفاده می شود در زمین می ماند. مقدار آب ذخیره شده در خاک به عواملی مانند نوع خاک، عمق و شرایط خاک بستگی دارد. به عنوان مثال، خاک رس آب بیشتری را ذخیره می کند و برای آبیاری به آب کمتری نیاز دارد، در حالی که خاک های شنی سبک، بر خلاف خاک های رسی، آب کمتری ذخیره می کنند و برای آبیاری به آب بیشتری نیاز دارند.

نوع درخت
برخی از درختان پس از کاشت به آب زیادی نیاز ندارند، اما اگر آب کافی وجود نداشته باشد، درختان دیگر در تابستان رشد خوبی ندارند. سرعت و مقدار آب مصرفی درخت به عواملی مانند توانایی درخت در نگهداری آب، روند رشد درخت، محیط و ویژگی های آن بستگی دارد. روز، تغییرات آب و هوا، دما، رطوبت کم، سرعت باد. نور خورشید. ریشه های درخت در زمین قوی تر است، قدرت استفاده از خاک و هر چه سریعتر و آسان تر آب و خاک به درخت برسد.

یکی از راه های تشخیص نیاز به آبیاری روزانه درخت، استفاده از قطر تنه است: مثلاً اگر قطر تنه درختانی مانند سیب، گیلاس و گردو 30 سانتی متر باشد، این درختان به آن نیاز دارند. حدود 4 لیتر در روز قطر تنه درختانی مانند گلابی، هلو و آلو باید 30 سانتی متر باشد. نیاز به آب 28 لیتر در روز. متوسط ​​مقدار مورد نیاز برای آبیاری یک درخت در هفته حدود 25 تا 75 لیتر است که بسته به شرایط خاک، سختی خاک، دمای هوای روزانه و میزان بارندگی متغیر است.

 

 

 


انتخاب نوعی نهال با عملکرد بالا
کاشت نهال می تواند فواید زیادی برای شما به ارمغان بیاورد، اگر در انتخاب و خرید نهال دقت کنید می توان این سود را چند برابر کرد. اگر به فکر کاشت نهال های میوه با طعم و رنگ عالی هست میتوانید از نهال هایی عالی و با کیفیت بالا که در نهالستان اکین موجود است استفاده کنید.

حال زمان آن رسیده تعدادی نهال ب کیفیت بالا و مناسب را جهت کاشت به شما معرفی کنیم که عبارتند از:

کاشت نهال هلو

کاشت نهال هلو یکی از جذاب ترین گزینه بین باغداران می باشد، این میوه با طعم شیرین و عالی یکی از محبوب ترین میوه ها می باشد. همین دلیلی است بر علاقه باغداران به کاشت این نهال.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-هلو/

کاشت نهال سیب

کاشت نهال سیب که از میوه هایی می باشد که از دوران بسیار قدیم در اکثر مناطق کاشته میشده، دلیل این موضوع هم انبارداری راحت آن بوده است. اگر علاقه به کاشت نهال سیب دارید میتوانید از ادرس زیر اقدام کنید.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-سیب/

کاشت نهال گلابی

کاشت نهال گلابی که یک میوه خوش طعم و شیرین است بسیار راحت تر از سیب می باشد. این میوه در صنعت کمپوت سازی نیز کاربرد دارد. انواع ارقام گلابی با کیفیت درجه یک در نهالستان زیر موجود است.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-گلابی/

کاشت نهال شلیل

کاشت نهال شلیل که یکی از انواع محبوب و پرفروش نهال در بین باغ داران می باشد. نهال شلیل دارای تنوع بالایی است و میتوان انواع آن را جهت کاشت انتخاب کرد. در وبسایت زیر انواع این نهال های شلیل موجود میباشند.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-شلیل/





:: برچسب‌ها: نهال با کیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: