نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

گیج فشار نوعی ابزار دقیق برای اندازه گیری مقدار فشار سیالات است و در سیستم های لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد. گیج فشار دارای یک فشار سنج دقیق است و در صورت نداشتن این فشار سنج، اگر فشار به طور ناگهانی افزایش پیدا کند، مشکلات زیادی به وجود می آید. با به کار بردن دستگاه گیج فشار، سیستم های هیدرولیک دچار نشتی و همچنین تغییرات ناشی از فشار نخواهند شد. گیج فشار یک حسگر و یک نشانگر دارد و اگر تغییری در این دو ایجاد شود عددی به دست می آید که تغییرات فشار را نشان می دهد. اگر از دستگاه گیج فشار به درستی استفاده نشود، سیستم های قدرت مایع نمی توانند به طور دقیق کار خود را انجام دهند. سیستم هیدرولیکی که در این دستگاه به کار رفته به گونه ایی طراحی شده که قادر است در مجموعه ایی از دامنه های فشار فعالیت داشته باشد. محل نصب گیج های فشار هیدرولیک، اغلب نزدیک به ورودی فشار پمپ می باشد اما با این وجود آنها قابلیت نصب شدن در بخش های دیگر دستگاه مانند زیر شیر کاهش دهنده فشار را دارند. به طور کلی گیج های فشار در سیستم هایی که دارای فشار مایع هستند، به کار برده می شوند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، هر روزه طرح های جدیدی از گیج های فشار وارد بازار می شود و استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است. گیج های فشاری که طراحی دیجیتالی دارند، دارای سیستم عامل های دقیق تری بوده و در نتیجه به راحتی قابل تنظیم می باشند. با استفاده از گیج های فشار، نشتی های حاصل از فشار ، به آسانی قابل کنترل و اندازه گیری هستند. گیج فشار در صنایع مختلف و پالایشگاه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند و از رخ دادن بسیاری از حوادث جلوگیری می کند. زیرا فشار نقش مهمی در واکنش های شیمیایی داشته و با تغییر آن بسیاری از واکنش های شیمیایی نیز دچار تغییر می شود. برای استعلام قیمت گیج فشار با شرکت ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

گیج فشار دیجیتال

گیج فشار دیجیتال نسبت به گیج های فشار عقربه ایی، بسیار دقیق تر بوده و در نتیجه نتایج به دست آمده را با کیفیت بهتری گزارش می دهد. گیج فشار دیجیتال به خاطر دقیق بودنش، در صنایع زیادی استفاده می شود. گیج فشار دیجیتال در واقع نوعی ابزار دقیق است و برای اندازه گیری و سنجش فشار، از مکانیزم های زیادی مانند مکانیزم دیافراگمی، سیتم بیلوز، المنت و لوله بوردن استفاده می کند. بزرگترین مزیت گیج فشار دیجیتال نسبت به گیج های فشار عقربه ایی این است که این گیج نتایج به دست آمده را دقیق تر نشان می دهند، در نتیجه در صنایعی که حساسیت بیشتری در آنها وجود دارد، بهتر است از گیج فشار دیجیتال استفاده شود. از آن جایی که فشار نقش مهم و قابل توجهی در واکنش های مختلف دارد، به کار بردن گیج فشار دیجیتال نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می کند. گیج فشار دیجیتال دارای یک مبدل و همچنین یک ترانسدیوسر است و این ترانسدیوسر اطلاعات مکانیکی و آنالوگ را به داده های دیجیتالی تبدیل می کند. در حقیقت می توان گفت نیروی وارد شده بر سنسور دستگاه، در حقیقت فشار است و در مبدل به اختلاف پتانسیل و شدت جریان خروجی تبدیل می شود. در نتیجه اطلاعات به دست آمده به صورت واضح  و به شکل داده های دیجیتالی نمایش داده می شود. یکی دیگر از مهمترین مزیت های گیج فشار دیجیتال این است که این گیج می تواند به راحتی به سیستم های دیگر و سیستم های انتقالی متصل شود و به همین دلیل قادر است مانند یک تراتسمیتر فشار کار کرده و نتایج به دست آمده را به اتاق کنترل گزارش نماید. در نتیجه زمانی که اپراتور در اتاق کنترل نیست، نتایج به دست آمده به طور مستقیم وارد اتاق کنترل می شود.

گیج فشار خشک

گیج فشار خشک یکی از رایج ترین فشار سنج ها است و در پروژه های تاسیساتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. درون گیج فشار خشک خالی است و عقربه نمایشگر آن، فشار سیال را نشان می دهد. گیج های فشار سنج خشک، با توجه به لرزش دستگاه های مکانیکی و همچنین لوله هایی که به آنها وصل شده است، همیشه لرزش دارند و به همین دلیل عقربه های فشار هم در اثر لرزش دچار ارتعاش می شوند و در نتیجه نمی توانند عدد دقیقی از فشار سیال را گزارش دهند. گیج فشار خشک FG ابزاری برای اندازه گیری فشار است و در واحدهای صنعتی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. با توجه به این که اندازه گیری فشار اهمیت زیادی دارد، برای اندازه گیری و سنجش آن باید از تجهیزات بسیار دقیق استفاده شود. گیج های فشار در جنس های مختلفی طراحی و تولید می شوند. به طور کلی بدنه گیج های فشار از استیل، آلمینیوم یا کروم تولید می شود. بدنه گیج های فشار خشک معمولاً از جنس آلمینیوم بوده و در بیشتر موارد به رنگ مشکی ساخته می شود ولی گیج های روغنی در بیشتر مواقع از جنس پورت برنجی بوده و بدنه آن آب کوروم استیل می باشد. یکی از نکات قابل توجه در مورد گیج های فشار این است که لنز یا صفحه آنها معمولاً از جنسی متفاوت تولید می شود و برای ساخت آنها نیز شیشه یا طلق به کار برده می شود.

بزرگ ترین تفاوتی که بین گیج فشار خشک و گیج فشار روغنی وجود دارد، مایع روغنی شکل درون گیج روغنی است. در گیج های روغنی ماده ایی به نام گلیسیرین مورد استفاده قرار می گیرد در حالی در گیج های خشک این ماده استفاده نمی شود. گلیسیرین به خاطر شفاف بودنش، در داخل دستگاه گیج فشار روغنی استفاده می شود. یکی دیگر از تفاوت هایی که این دو گیج با هم دارند، قیمت آنها است. در حقیقت می توان گفت گیج های فشار خشک نسبت به گیج های فشار روغنی قیمت ارزان تری داشته و مقرون به صرفه تر هستند.

گیج فشار روغنی

گیج فشار روغنی یا پرشر گیج روغن نوعی دستگاه فشار سنج عادی و یکی از انواع ابزار دقیق محسوب می شود. محفظه ایی که فشار این دستگاه را نمایش می دهد، دارای نوعی ماده روغنی شکل است و این ماده روغنی، به کیفیت اندازه گیری دستگاه کمک بزرگی می کند. روغن به کار رفته در دستگاه گیج فشار روغنی، باعث می شود که قطعات داخلی دستگاه کارکرد بهتری داشته باشند و درنتیجه دچار اصطحکاک نشوند. در اطراف عقربه گیج روغنی، نوعی سیال گرانرو وجود دارد و از لرزش های احتمالی در حین اندازه گیری فشار جلوگیری می کند. این سیال، کیفیت و عملکرد گیج فشار روغنی را تا حد زیادی افزایش می دهد. نحوه اندازه گیری فشار در گیج های فشار روغنی، مانند ابزارهای دیگر مثل ترانسمیتر فشار و سوئیچ فشار می باشد. سنسوری که در این نوع دستگاه به کار رفته است، نوعی لوله بوردن است. در حقیقت می توان گفت سنسور فشار این دستگاه، قادر است میزان فشار را مشخص کند و در نهایت به وسیله مبدل و ترانسدیوسر، نتایج به دست آمده به صورت حرکت عقربه در صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شود. با توجه به وجود مواد روغنی از جمله گلیسیرین که در گیج های فشار روغنی وجود دارد، دقت این دستگاه در اندازه گیری فشار بسیار دقیق است. به خاطر وجود روغن موجود در دستگاه، عقربه هیچ لرزشی نخواهد داشت و به همین دلیل فشار خیلی دقیق نشان داده می شود. گیج فشار روغنی انتخاب خوبی برای صنایع حساس و حوزه های مختلف آزمایشگاهی بوده و در این صنایع از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. روغنی که در محفظه این دستگاه وجود دارد علاوه بر این که لرزش عقربه را می گیرد، قادر است کار بخش داخلی دستگاه را تمیز کرده و همچنین آن را روانکاوی کند.



:: برچسب‌ها: گیج فشار چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

موسسه آموزشی سخن برتر یکی از بهترین مراکز آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد. این موسسه روش های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی به افراد ارائه می دهد و دوره های مختلفی نیز برای آموزش این زبان برگزار می کند. افرادی که به خاطر ادامه تحصیل یا کار به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می کنند، می توانند با شرکت در دوره هایی که ویژه مهاجرت است، زبان انگلیسی را به طور اصولی یاد بگیرند. این آموزشگاه همچنین دوره های خصوصی و نیمه خصوصی برای افرادی که امکان شرکت در کلاس های گروهی را ندارند برگزار می کند.

آموزش زبان انگلیسی ویژه مهاجرت

موسسه آموزشی سخن برتر، برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان دارند، کلاس های آموزشی ویژه ایی برگزار می کند. افرادی که قصد مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان را دارند، باید قبل از اقدام به مهاجرت، زبان انگلیسی را به طور کامل آموزش ببینند و در حقیقت مهمترین الویت این افراد باید یادگیری زبان انگلیسی باشد. انگلیسی زبان رسمی و اصلی بسیاری از مردم دنیا می باشد و این زبان در تمام کشورهای دنیا کاربرد و اعتبار دارد. افرادی که در این دوره ها ثبت نام می کنند، می توانند با توجه به هدفی که از مهاجرت دارند، زبان انگلیسی را به طور کاربردی آموزش ببینند. زبان آموزانی که هدفشان از مهاجرت، ادامه تحصیل است ، می توانند با شرکت در دوره های مخصوص آموزشی زبان انگلیسی را به صورت آکادمیک یاد بگیرند. این افراد زمانی که وارد دانشگاه می شوند، هیچ مشکلی از نظر تحصیلی نخواهند داشت و می توانند به راحتی در کالج یا در سایر موسسات آموزشی ادامه تحصیل دهند. در حقیقت می توان گفت افرادی که به قصد ادامه تحصیل مهاجرت می کنند باید زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته و به طور حرفه ایی یاد بگیرند. بیشتر دانشگاه ها برای پذیرش افراد نیاز به مدرک آیلتس یا تافل دارند و زبان آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه یا رشته مورد نظرشان باید این مدارک را ارائه دهند. بعضی از افراد نیز به خاطر کار و تجارت به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می کنند. این دسته از افراد با شرکت در کلاس های ویژه مهاجرت کاری، تمام اصطلاحات و واژه های تجاری و کاری را یاد می گیرند و می توانند به بهترین شکل از این واژه ها در کار خود استفاده کنند. شرکت در این کلاس های آموزشی موجب پیشرفت شغلی این افراد شده و آنها می توانند موفقیت های زیادی کسب کنند. افرادی که قبل از مهاجرت شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند، در مقایسه با سایر افراد خیلی راحت تر می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.  به طور کلی می توان گفت افرادی که می خواهند برای کار یا تحصیل به کشور های انگلیسی زبان مهاجرت کنند، باید تمام مهارت های 4 گانه خود، به ویژه مهارت شنیداری و مکالمه را بهبود بخشیده و روی این مهارت ها تمرکز بیشتری داشته باشند. زبان آموزان با خواندن کتاب و مقاله های انگلیسی و همچنین تماشا کردن فیلم به زبان اصلی، خیلی سریع مکالمات روزمره را یاد می گیرند و در نتیجه در این مهارت ها پیشرفت می کنند. یکی از بهترین روش هایی که  در کلاس های ویژه مهاجرت برای تقویت مهارت های شنیداری و مکالمه به افراد پیشنهاد می شود، تماشای فیلم و اخبار به زبان انگلیسی  است. در کلاس های ویژه مهاجرت اساتید در هر جلسه از کلاس درس فیلمی مرتبط برای زبان آموزان پخش می کنند و در آخر کلاس با بحث در مورد فیلم، زبان آموزان را به چالش می کشانند. تقویت تمام مهارت های زبان انگلیسی از جمله مهارت شنیداری، گفتاری، رایتینگ و همچنین یاد گرفتن لغات جدید و کاربردی، گرامر و همچنین تلفظ صحیح برای افرادی که قصد مهاجرت دارند امری ضروری است. یکی دیگر از روش ها برای یادگیری دقیق زبان انگلیسی گوش دادن به موسیقی های انگلیسی مورد علاقه است. در این روش افراد می توانند موسیقی متن را نوشته و هم زمان با گوش دادن به موسیقی، متن را نیز بخوانند. این روش بسیار موثر بوده و کمک بزرگی به تقویت مهارت شنیداری افراد می کند.

آموزش خصوصی زبان انگلیسی

زبان انگلیسی از مهم ترین زبان های زنده دنیا بوده و یادگیری آن در دنیای امروز امری ضروری محسوب می شود. آموزش زبان انگلیسی توسط معلم به صورت خصوصی سخن برتر یکی از بهترین روش ها برای یادگیری این زبان بوده و بازدهی بسیار خوبی دارد. با توجه به این که در کلاس های خصوصی، تمام وقت کلاس به یک نفر تعلق دارد، استاد و زبان آموز زمان کافی در مورد صحبت کردن درباره مسائل مختلف درسی را دارند. در کلاس های تدریس خصوصی زبان آموز این امکان را دارد تا روز کلاس خودش را متناسب با زمان های خالی خود انتخاب کند. کلاس های خصوصی درمقایسه با کلاس های عمومی دارای مزیت های زیادی است و چون در کلاس های تدریس خصوصی فقط یک زبان آموز وجود دارد، استاد می تواند با توجه به سطح یادگیری و توان همان زبان آموز تدریس کند. یکی از مهمترین مزیت های تدریس خصوصی زبان انگلیسی این است که زبان آموز می تواند در مدت زمان کمی به زبان انگلیسی تسلط پیدا کرده و مکالمه این زبان را یاد بگیرد. در کلاس های خصوصی که درموسسه سخن برتر برگزار می شود، بیشترین تمرکز اساتید بر آموزش مکالمه زبان انگلیسی به زبان آموز است. اساتید آموزشگاه سخن برتر، راهکارای جدید و متنوعی برای تدریس خصوصی زبان به افراد ارائه می دهند. یکی از موثرترین متد ها در این آموزشگاه برای تدریس خصوصی زبان، دیدن فیلم می باشد. در این روش، افراد با دیدن فیلم در هر جلسه از کلاس با اصطلاحات و واژه های جدیدی آشنا می شوند و بعد از مدتی می توانند در مکالمات روزمره این اصطلاحات را به کار ببرند.

یکی از بزرگترین معایبی که کلاس های گروهی دارند، این است که زبان آموزان در یک سطح قرار ندارند. در کلاس های تدریس خصوصی این مشکلات وجود ندارد و زبان آموز و استاد تمرکز بیشتری برای یادگیری نکات درسی به ویژه مکالمه دارند. در کلاس های گروهی بعضی از افراد، به خاطر پرسیدن سئوال های بی مورد وقت بقیه زبان آموزان را می گیرند و به همین دلیل بعضی از زبان آموزان، درس را یاد به خوبی یاد نمی گیرند. از آن جایی که در کلاس های خصوصی چنین مشکلاتی وجود ندارد، زبان آموزان این امکان را دارند که با تمرکز کافی، زبان انگلیسی را یاد بگیرند. کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی این مزیت را دارد که استاد می تواند با توجه به سطح علمی زبان آموز، در پایان کلاس آزمونی برگزار کند. کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی بیشتر برای افرادی مناسب است که زمانشان برای یادگیری زبان انگلیسی محدود است و وقت کافی برای شرکت در کلاس های گروهی ندارند. به طور کلی می توان گفت بیشتر افراد در کلاس های خصوصی گیرایی بیشتری داشته و مطالب درسی را خیلی بهتر یاد می گیرند. تعداد زیادی از زبان آموزان در کلاس های گروهی استرس می گیرند و ممکن است نتوانند مشکلات خود را مطرح کنند. ولی زمانی که کلاس درس زبان انگلیسی به صورت خصوصی و انفرادی برگزار شود، زبان آموزان دچار استرس نخواهند شد. در کلاس های خصوصی استاد می تواند به خوبی نقاط قوت و ضعف زبان آموز را شناسایی کند و سپس بر همان اساس تدریس کند. یکی دیگر از بهترین روش ها برای تقویت زبان آموزان در کلاس های تدریس خصوصی،  خواندن مجله های مختلف به زبان انگلیسی است. این روش نقش موثری در یادگیری زبان انگلیسی دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی سخن برتر استاد با توجه به علایق و سلیقه زبان آموز، مجلاتی تهیه می کند و در کلاس درس در مورد آن با زبان آموز صحبت می کند. این کار جذابیت یادگیری زبان انگلیسی را تا حد زیادی برای زبان آموز افزایش می دهد. اگر زبان آموز به موضوعات تاریخی یا هنری علاقه دارد، استاد می تواند با به کار بردن این گونه مجلات در سر کلاس، ذهن زبان آموز را به چالش بکشاند و انگیزه او را برای یادگیری بالا ببرد. تدریس خصوصی زبان انگلیسی به ویژه مکالمه این زبان، با خواندن و تعریف کردن داستان های کوتاه نیز روش بسیار موثری است. در این روش استاد در ابتدای کلاس داستانی به زبان انگلیسی برای زبان آموز تعریف می کند و سپس از او می خواهد داستان را برای او بازگو کند.



:: برچسب‌ها: آموزش زبان انگلیسی ویژه مهاجرت ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

موسسه مهاجرتی تیدی پارس یکی از معتبرترین موسسات مهاجرتی است و می تواند با توجه به موقعیت افراد متقاضی بهترین نوع اقامت را برای آنها دریافت کند. این موسسه می تواند در کمترین زمان ممکن اقامت کشورهایی از جمله کانادا و کشورهای اروپایی مانند اسلواکی و ترکیه را برای افراد دریافت کند.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

یکی از متداول ترین روش ها برای اخذ اقامت کانادا، مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک است. کانادا از کشورهایی است که هر ساله مهاجرین زیادی دارد زیرا دولت این کشور امکانات زیادی در اختیار افراد مهاجر قرار می دهد و می توان گفت کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی شناخته شده است.

این روزها افراد زیادی از طریق خرید ملک در کانادا، به این کشور مهاجرت می کنند. افراد متقاضی می توانند از طریق خرید ملک در کانادا در این کشور سرمایه گذاری کرده و با اجاره دادن خانه خود، به درآمد برسند. متقاضیان از طریق خرید ملک در کانادا می تواند قسمتی از دارایی خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند. خرید ملک در کشور کانادا، مزیت های زیادی برای افراد دارد و افراد از این طریق می توانند از تمام حقوق شهروندی کشور کانادا بهره مند شوند. یکی از نکات مهم و قابل توجه در مورد خرید ملک در کانادا این است که افراد با خرید ملک نمی توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. با توجه به این که کشور کانادا شرایط خاصی برای اقامت دائم در نظر گرفته است، افراد نمی توانند فقط از طریق خرید ملک اقامت این کشور را بگیرند. متقاضیانی که قصد خرید خانه در کشور کانادا را دارند، باید مبلغی به عنوان پیش پرداخت بپردازند و این مبلغ در حدود 35 درصد از کل هزینه ملک است. افراد متقاضی به غیر از هزینه خانه باید هزینه های دیگری نیز برای بیمه خانه، هزینه های حقوقی برای عقد قرارداد، هزینه مالیات و هزینه هایی برای ارزیابی بانک پرداخت کنند. فرآیند خرید ملک در کانادا در حدود 2 تا 3 ماه است و در صورتی که ملک خریداری شده بدون سکنه باشد، فرد متقاضی می تواند در مدت 1 ماه مراحل خرید خانه را انجام دهد. اولین مرحله برای خرید ملک در کانادا این است که فرد متقاضی باید شخصی را در کشور کانادا داشته باشد تا خانه ایی برای او پیدا کند. افراد متقاضی باید قبل از خرید ملک در کانادا، اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند. افراد بعد از بستن قرارداد، باید این قرار داد را به کارگزار ارائه دهند. در این قرارداد باید تمامی اطلاعات در مورد ملک ذکر شده باشد. روش های دیگری برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد که یکی از بهترین آنها اخذ اقامت کانادا از طریق ویزا استارتاپ  کانادا می باشد.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت ترکیه، مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک است. در صورتی که خرید ملک در ترکیه مطابق با قوانین این کشور باشد، در نهایت منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد. یکی از مهمترین نکات در مورد خرید ملک در ترکیه این است که افراد غیر بومی اجازه خرید ملک در مناطق روستایی و دهکده ها  را ندارند و فقط می توانند در مکان هایی ملک بخرند که دولت ترکیه برای آنها مجوز صادر کرده باشد. اتباع خارجی بیشتر اجازه خرید آپارتمان را دارند و نمی توانند در مناطق نظامی ترکیه، ملکی خریداری کنند. به طور کلی با توجه به قوانینی که کشور ترکیه در مورد خرید ملک وضع کرده است، افراد متقاضی می توانند با خرید ملک، اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند. تا وقتی که این ملک به اسم فرد متقاضی باشد، او می تواند اقامت خود را تمدید نماید. متقاضیان برای خرید ملک در کشور ترکیه باید سفری به کشور ترکیه داشته باشند. متقاضی بعد از خریدن ملک و بعد از انتقال سند مالکیت به صاحب ملک، می تواند وقت ملاقاتی از اداره مهاجرت کشور ترکیه برای دریافت اقامت، بگیرد. بعد از این مرحله فرد متقاضی  با در دست داشتن مدارک لازم می تواند در زمانی که از طرف سفارت تعیین شده به اداره مهاجرت کشور ترکیه مراجعه کرده و مجوز اقامت یک ساله بگیرد. یکی از مهمترین شرایط برای  خرید ملک در ترکیه این است که فرد متقاضی باید در یکی از بانک های ترکیه حساب داشته باشند و در غیر این صورت نمی تواند ملکی در ترکیه بخرد. برای خرید ملک، پول مورد نظر باید از حساب بانکی فرد متقاضی به حساب فروشنده انتقال پیدا کند. به طور کلی می توان گفت مهاجرین می توانند با خرید خانه ایی به قیمت 250 هزار دلار آمریکا، از مزایای شهروندی این کشور بهره مند شوند. افراد متقاضی این امکان را دارند که با خرید ملک در ترکیه به مبلغ 250 هزار دلار، بین 2 تا 3 ماه پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.  یکی از مهمترین شرایط برای خرید ملک در ترکیه این است که مالک خانه تا 3 سال اجازه فروش خانه را ندارد و در این مدت خانه باید به اسم خودش باشد. افرادی که نمی توانند برای خرید ملک مبلغ 250 هزار دلار پرداخت کنند، با خرید ملکی به قیمت 60 هزار دلار نیز می توانند اقامت ترکیه را بگیرند. این نوع اقامت، اقامت توریستی 3 ساله است ولی تا  10 سال می توان این اقامت را  تمدید کرد. افراد متقاضی در این 3 سال نمی توانند در ترکیه کار کنند. متقاضیان می توانند ملک خود را اجاره داده و به این ترتیب می توانند درآمد داشته باشند. افراد برای دریافت اقامت ترکیه از این طریق باید حداقل به مدت 5 تا 8 سال در کشور ترکیه به طور موقت اقامت داشته باشند. افراد متقاضی در طول این مدت باید در کشور ترکیه زندگی کرده بیمه شده باشند. افراد می توانند با داشتن تمام این شرایط اقامت دائم ترکیه را اخذ کنند. این پروسه تقریباً یک سال زمان می برد و بعد از آن افراد اقامت این کشور را می گیرند.

 

اقامت اسلواکی از طریق خرید ملک

خرید ملک در کشور اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی راحت تر بوده و افراد می توانند در تمام مناطق این کشور اقدام به خرید ملک کنند.  افراد متقاضی با پرداخت هزینه ایی در حدود 12000 یورو و همچنین با دریافت وام بانکی می توانند در این کشور خانه بخرند. با توجه به این که کشور اسلواکی جزء اتحادیه اروپا است، همه افراد اجازه خرید ملک در این کشور را دارند. قیمت ملک در کشور اسلواکی نسبتاً مناسب است و افراد در صورتی که بخواهند می توانند در هر زمانی اقدام به فروش این ملک نمایند.

افراد متقاضی برای خرید ملک در کشور اسلواکی باید در ابتدای کار حدود 10 درصد از پول خانه را به عنوان سپرده به مالک پرداخت کنند و سپس مراحل قانونی خرید خانه شروع می شود. قراداد پیش خرید خانه باید بین دو طرف امضا شود. اگر خریدار خانه بعد از خرید ملک در کشور اسلواکی، پشیمان شود باید تمام هزینه های پرداخت شده را تقبل کند. به این ترتیب هزینه های انجام شده از حساب خریدار کم شده و بقیه پول به حساب او واریز می شود. یکی دیگر از مراحل خرید ملک در کشور اسلواکی این است که فردی به عنوان نقشه بردار باید گزارشی از این ملک تهیه کند و بعد از آن خریدار می تواند قرارداد را امضا کند. افراد متقاضی می توانند خانه خریداری شده را به افراد توریست اجاره داده و از این طریق کسب درآمد کنند.

به طور کلی می توان گفت زندگی در کشور اسلواکی مزایای زیادی دارد و افراد متقاضی می توانند از خدمات بیمه در این کشور استفاده کنند.



:: برچسب‌ها: مهاجرت از طریق خرید ملک ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

در تعریف ساده ی الگوی خیاطی می توانیم بگوییم که الگوی خیاطی راهنمایی برای برش لباس است که تمامی تولید کنندگان برای دوخت انواع لباس از آن استفاده می کنند. در واقع الگوها تکه کاغذهایی برش خورده هستند که ان ها روی پارچه قرار می دهیم و خطوط دور آن را رسم می کنیم و پارچه را به شکل آن برش می زنیم.

در طی سال هایی که انسان از هنر خیاطی استفاده می کند، برای این که کار خود را راحت تر کند و به استانداری در زمینه ی تولید لباس برسد از روش های مختلفی برای تولید لباس و خیاطی استفاده کرده است که هر کدام از این روش نقاط ضعف و قوت خود را داشته است.

هر کدام از روش هایی که افراد برای دوخت لباس مورد استفاده قرار می دهند الگوهای خیاطی خاص خود را دارند. برای مثال معروف ترین روش های خیاطی که شامل روش متریک، مولر ، ساده، گرلاوین و سایز بندی می شود هر کدام الگوهای خیاطی خاص خود را دارند به عنوان مثال الگویی که برای دوخت شلوار در روش مولر مورد استفاده قرار می گیرد با الگویی که برای دوخت شلوار در روش متریک مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است. تفاوت هایی که باعث می شود این روش ها از هم متمایز شوند به خاطر محاسبات و ظرافت هایی که در هر روش به کار گرفته می شود.

تاریخچه ی ساخت الگو

شاید مانند هر چیز تازه ی دیگری که وارد دنیای بشر می شود برای تان سوال باشد که اولین بار چه کسانی استفاده از الگو را پایه گذاری کردند و رواج دادند. در سال ۱۸۶۰، ویلیام جنگینگز دمورست و الن لوئیس دمورست شو لباسی که در خانه ی خود برگزار کردند و الگوهای ان فروختند. این کار موجب تحولی عظیم در عرصه ی پوشاک شد و استفاده از الگو را جایگزین روش های قدیمی کرد.

تولید الگو

تولید الگو یکی از مهم ترین مراحل در دوخت لباس است به دلیل این که الگوی خیاطی خوب می تواند خروجی لباسی خوبی به همراه داشته باشد و اگر الگوی خیاطی به خوبی برش داده نشده باشد خروجی با کیفیتی نخواهد داشت.

قالب هایی که در ساخت الگو طراحی و تولید می شوند برای دوخت لباس و صنایع دستی مورد استفاده قرار می گیرند. تولید الگو یک هنر است که می تواند توسط خیاطان با تجربه و یا در منزل نیز انجام شود یا اگر خیاط در زمینه ی تولید الگو تجربه ندارد می تواند از الگوهای آماده ای که در بازار موجود است استفاده کند.

تولید الگو بین طراحی لباس و تولید آن پلی ارتباطی ایجاد می کند که فردی که الگو را تولید می کند این هنر را دارد که یک قطعه پارچه را با منحنی های بدن انسان مطابقت دهد.

با استفاده از الگو می توان یک طرح را به لباس تبدیل کرد. جالب است بدانید که با وجود این که بدن طراحی سه بعدی دارد و دارای طول، عرض و عمق است، الگوهایی که برای تولید لباس مورد استفاده قرار می گیرند دارای طراحی مسطح هستند. اما منحنی و برآمدگی هایی که در بدن وجود دارد و باید در دوخت لباس در نظر گرفته شوند موجب نگرانی فرد الگوساز می شوند زیرا اگر الگو به درستی برش داده نشود و این منحنی ها و برآمدگی ها را در نظر نگیرد موجب می شود که لباسی که در نهایت تولید می شود لباس مناسبی نباشد. در ابتدای تولید الگو، یک الگوی اولیه تولید می شود در این الگو اندازه های بدن در نظر گرفته می شود، این الگو که گام اولیه ای برای تولید الگو مسطح است در مرحله ی بعدی الگو بر اساس یک تصویر دو بعدی یا طرح مسطح تولید می شود که در نهایت به یک طرح سه بعدی متناسب با منحنی ها و برآمدگی های بدن تبدیل می شود.

دلیل استفاده از الگوی خیاطی

همان طور که قبلا هم گفتیم یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد خیاطی با الگو را به خیاطی بدون الگو ترجیح دهند راحتی کاری است که استفاده از الگو در پی دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تنها خیاطانی می توانند بدون الگو خیاطی کنند که تجربه و مهارت بسیار بالایی داشته باشند زیرا اگر هر گونه اشتباهی در ضمن برش پارچه توسط خیاط اتفاق بیافتد باعث می شود که پارچه به پارچه ای بلا استفاده تبدیل شود به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتدی و افرادی که تجربه ی چندانی در زمینه ی خیاطی ندارند بدون الگو شروع به خیاطی نکنند.

استفاده از الگو این فرصت را در اختیار افراد قرار می دهد که ابتدا طرح اولیه ای روی کاغذ پیاده سازی کنند و سپس طرح روی کاغذ را روی پارچه پیاده سازی کنند، این کار باعث می شود که اگر اشتباهی در ضمن برش الگو روی کاغذ اتفاق بیافتد صدمه ای به پارچه ی اصلی نرسد.

مزایای استفاده از الگوی خیاطی
قبلا تا حدودی در مورد مزایای استفاده از الگوی خیاطی که شامل راحتی کار خیاط و صدمه نرسیدن به پارچه ی اصلی می شود صحبت کردیم، اما اگر بخواهیم مزایای استفاده از الگوی خیاطی را با دقت بیشتری مورد استفاده قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

استفاده از الگوی خیاطی به دلیل ظرافت ها و محاسبات به کار رفته در آن باعث می شود که نتیجه ی کار ظریف تر و دقیق تر باشد.

به دلیل این که قبلا همه ی محاسبات روی الگوی خیاطی انجام شده است زمانی که خیاط از الگوی خیاطی استفاده می کند پارچه ی کمتری به هدر می رود و در نتیجه مصرف پارچه کاهش می یابد.

استفاده از الگوی خیاطی این قابلیت را دارد که قبلا از این که شروع به برش پارچه کنید هر گونه تغییری که می خواهید روی الگو پیاده کنید بدون این که به پارچه ی اصلی صدمه ای برسد.

با کمک الگو می توانید مانند خیاطان حرفه ای خیاطی کنید.

استفاده از الگو اشتباهاتی که ممکن است در زمان خیاطی به دلیل عدم تمرکز خیاط و یا اشتباه در محاسبات و یا هر گونه اشتباه دیگری که اتفاق بیافتد به حداقل برساند.

با استفاده از سایزهای اماده و یا تغییراتی که می توانید روی الگو ایجاد کنید می توانید الگو را به اندازه های مورد نظر خود تغییر دهید.

پس از مدتی که در استفاده از الگو به مهارت رسیدید می توانید الگوهای آماده ی مختلف را از سایت های همچون سیماکده تهیه کنید و هر لباسی که می خواهید را بدوزید و در این زمینه هیچ محدودیتی نداشته باشید.

به یاد داشته باشید که استفاده از الگو اصولی دارد که اگر با این اصول آشنا شوید و از آن استفاده کنید می توانید بدون این که وقت و انرژی زیادی صرف کنید لباس مدنظر خود را به بهترین شکل ممکن بدوزید.

نکته ی دیگری که باید در مورد مزایای استفاده از الگو به آن اشاره کنیم این است که استفاده از الگو باعث می شود که بتوانید لباس هایی با ظرافت و زیبا برای خود و اطرافیان خود بدوزید و همچنین به دلیل این که برخی از افراد امکان تهیه ی لباس آماده را ندارند می توانید با یادگیری اصول تولید الگو و کشیدن آن و استفاده از آن در کارهای خود درآمد بیشتری از خیاطی کسب کنید.

روش های مختلف استفاده از الگو

نکته ی بعدی که باید در مورد استفاده از الگو به آن اشاره کنیم این است که خیاطی روش های متفاوتی دارد که با توجه به محاسبات و ظرافت های مختلفی که در هر کدام از این روش ها وجود دارد الگوهای خیاطی که در هر کدام مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است.

لازم به ذکر است که می توانید از هر روشی که بخواهید برای دوخت لباس های خود و استفاده از الگو استفاده کنید زیرا اگر بتوانید الگو را بخوانید و آن را تشخیص دهید دیگر استفاده از روش های مختلف برای دوخت لباس برای تان فرقی نخواهد کرد.

روش های مختلف برش الگوی خیاطی یا به عبارتی روش های مختلف استفاده از الگو که جزو پر کاربردترین روش ها هستند عبارتند از:

روش مولر
روش مولر برای دوخت الگو در خیاطی یکی از محبوب ترین روش ها برای افراد مبتدی در شروع کار است، به این دلیل که روش مولر پیچیدگی های روش های همچون گرلاوین را ندارد. این روش که نسبت به روش های دیگری که در دنیای خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد بهینه تر و پیشرفته تر است باعث می شود که لباس دقیقا اندازه ی تن فرد باشد و دیگر نیازی به پرو نباشد.

روش متریک
یکی دیگر از روش های استفاده از الگو یا به عبارتی یکی دیگر از روش هایی که می تواند از آن برای برش الگو استفاده کرد، روش متریک است، این روش دقیق ترین روش برش الگو در دنیای خیاطی است که محاسبات و دستورالعمل های خاص خود را دارد. استفاد از روش متری برای برش الگو کمی دشوار است اما نکته ای که باعث می شود این روش مورد استقبال افراد بسیاری قرار گیرد این است که میزان پارچه ای که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد بسیار کمتر است به عبارتی میزان پارچه ای که در این روش به هدر می رود کمتر است.

روش گرلاوین
روش دیگری که برای برش الگو وجود دارد و یکی از روش های قدیمی در دنیای خیاطی است، روش گرلاوین است. با وجود این که روش گرلاوین برای برش الگو ریزه کاری های زیادی دارد و پیچیدگی های زیادی به همراه دارد اما هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افرادی برای برش الگو از این روش استفاده می کنند.

روش ساده
روش ساده همان طور که از نام آن پیداست روشی بسیار ساده است که ظرافت و دقتی که در روش های دیگر مانند گرلاوین و متریک وجود دارد را ندارد و نیاز به ریزه کاری های خاصی نیز ندارد. به همین دلیل افرادی که به تازگی وارد حوزه ی خیاطی شده اند و تمایل به صرف وقت چندانی برای یادگیری روش های مختلف ندارند می توانند از این روش برای استفاده از الگو استفاده کنند.

روش سایز بندی
در روش سایز بندی شما دقیقا براساس الگوهای آماده خیاطی می کنید، برای مثال اگر می خواهید شلوار سایز ۳۸ بدوزید، الگوی شلوار سایز ۳۸ را روی پارچه قرار می دهید و پارچه را برش می دهید. روش سایز بندی که یکی دیگر از روش های استفاده از الگوهای خیاطی است برای افراد مبتدی در زمینه ی خیاطی یا افرادی که در زمینه ی خیاطی هیچ تجربه ای ندارند بسیار مناسب است، اما مشکلی که دارد این است که این روش تنها برای سایزهای خاصی کاربردی است.

Wikipedia:در خیاطی و طراحی مد ، الگویی به الگویی گفته می شود که قطعات لباس قبل از برش و مونتاژ بر روی پارچه ردیابی شود. الگوها معمولاً از کاغذ ساخته می شوند و در صورت نیاز به مقاومت بیشتر برای مقاومت در برابر استفاده مکرر ، گاهی اوقات از مواد محکم تری مانند مقوا یا مقوا ساخته می شوند. روند ساخت یا برش الگوها گاهی اوقات به یک کلمه Patternmaking متراکم می شود ، اما همچنین می توان آن را به صورت نوشتاری الگو (-) یا برش الگو نوشت.

منبع: http://www.rajanews.com/news/340712/%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F



:: برچسب‌ها: الگوی خیاطی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

حضانت فرزند موضوعی بسیار داغ است که بیشتر بعداز جدایی زوجین مطرح می شود و اتفاق میفتد . حضانت در لغت به معنای پروراندن است و از واژه حضن به معنای پهلو گرفته شده‌است . ولی در اصطلاح حقوقی ; ولایتی است بر کودک یا این که دیوانه , به منظور تربیت و پرورش فرزند و انجام اموری که به مصلحت اوست . در این مطلب قصد داریم این موضوع را برای شما به صورت کلی توضیح دهیم

قبل از شروع کردن بحث اصلی لازم دانستیم که اول از همه شرایط سقوط  و گرفتن حضانت فرزند را برا شما  تیتر وار لیست کنیم :

 

شرایط  به عهده گرفتن حضانت فرزندان بعد از طلاق

·         شایستگی اخلاقی

·         عقل

·         اسلام

·         نداشتن فساد اخلاقی

·         توانایی عملی

·         عدم ازدواج مادر با کسی دیگر

·         نداشتن اعتیاد زیان آور به الکل و مواد مخدر

·         بیمار روانی نباشد

·         کتک زدن بیش از حد فرزند

·         سواستفاده و مجبور کردن فرزند به کارهای غیر اخلاقی

 

شرایط سقوط حضانت فرزند

جنون

فوت

ازدواج زوجه

عدم لیاقت هر کدام از پدر و مادر

توافق طرفین بر اساس واگذاری حضانت به دیگری

بیماری فردی

انحطاط اخلاقی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرایند به دست آوردن حضانت فرزند

طلاق اثرات زیادی بر اطرافیان خانواده ها و از همه بیشتر روی فرزندان میگذارد . پس به همین دلیل برای حمایت از فرزندان به خصوص خردسالان شرایط برای حضانت وضع شده است که آسین کمتری به این کودکان وارد شود و آینده ی این خردسالان دچار مشکل نشود .

 

علارقم این‌که مدام شنیده ایم که در قانون حضانت ( چه دختر و چه پسر ) تا هفت سالگی با مادر است . حضانت فرزند دختر از 7 تا 9 سالگی و حضانت فرزند پسر از 7 تا 15 سالگی با پدر است . خوب تر است به‌این زمینه دقت داشته باشیدکه در هر وقتی و در هر سنی که حضانت داده شده به مصلحت کودک نباشد , حکم میتواند تغییر نماید .

همه ما این این حرف  را بار ها از دوستان  و آشنایان خود شنیده ایم که در قانون حضانت چه پسر و چه دختر تا 7 سالگی با مادر است . ودر ادامه حضانت فرزند از 7 تا 9 سالگی و گرفتن حضانت پسر از 7 تا 15 سالگی با پدر است . خوب است این را بدانیم که فرزند در هر سنی که باشد، حضانت داده شده به فرزند به مصلحت او نباشد حکم در هر شرایطی می تواند تغییر کند .

لذا اینکه قانون گذار به فکر مصلحت فرزند می باشد و هر زمان که قانون گذار این را حس کنئ که مصلحت داده شده به نفع فرزند نیست شما میتوانید مجدد یک دادخواست تنطیم کنید و برای به دست آوردن حضانت فرزند در صورت داشتن صلاحیت این حق را ثبت نمایید تا بررسی شود و قانون گذار تصمیم اصلی را بگیرد .

بخشیدن مهریه در عوض حضانت فرزند واقیت دارد ؟

هیچ قانون وزن نشده است که زن می تواند مهریه خود ر ببخشید و حضانت بچه ار بر عهده بگیرد چه در طلاق توافقی و چه در طلاق از سمت زن این امر قابل اجرا نیست . باید این را در نظر بگیریم که قانون گذار فقط به مصلحت کوک فکر میکند که دچار مشکل نشود و از این رو با بررسی های خود حضانت بچه را بر اساس صلاح دید خود به پدر یا مادر می دهد . و مسئله بعدی این است که اگر دو طرف توافق کنند چه در طلاق خلع، توافقی یا رجعی مدر قادر است که حضانت بچه را به مادر بدهد و این کار فقط بعه دست پدر انجام می شود .

قوانین جدید در حضانت فرزند به چه صورت شده است ؟

طبق همان قانون گذشته که داشتیم حضانت فرزند پسر تا دو سالگ و دختر تا هفت سالگی بر عهده مادر خواهد بود ولی در قانون جدید  حق حضانت دخترو پسر به 7 سالگی تغییر پیدا کرده است و دیگر جنسیت فرزند اثری بر روی حضانت فرزند نخواهد گذاشت . و بعد از 7 سالگی فرزند پسر تا سن 15 سالگی و دختر تا 9 سالگی بر عهده پدر می باشد . بد از گذراندن اعداد گفته شد فرزند میتواند تصمیم بگیرد که در کنار کدامیک زندگی کند و بزرگ شود . و نکته مهم اینکه تمامی هزینه ها و نفقه فرزند بر عهده پدر و اگر پدر نباشد و فوت کرده باشد بر عهده جد پدری فرزند می باشد .

 

چگونگی گرفتن حضانت فرزند توسط مادر

 

طبق ماده 1169 قانون مدنی که نوشته شده است، حق حضانت فرزند تا 7 سالگی بر عهده مادر است و در این مدت نفقه برعهده پدر یا جد پدری است و اگر پدر یا جد پدری نسبت به آن بی مسئولیتی کنند زن می تواند شکایت کند.

 و در بعضی مواقع  مادر با بخشیدن مهریه خود حق حضانت دائمی فرزند را بر عهده می گیرد.

و این موضوع بین پدر یا مادر صحبت می شود و به توافق می رسند که مادر مهریه خودرا میبخشد و پدر هم حضانت بچه را به مادر می دهد.

 

مدارک لازم برای اخذ حضانت فرزند

1-     مدرک طلاق

2-     شناسنامه

3-     کارت ملی

همچنین درصورتی که طلاقتان , طلاق توافقی بوده می بایست نسخه ای از گواهی توافقنامه را هم همراه داشته باشید .

طبق توضیحات داده شده شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره گرفتن حضانت فرزند خود با موسسه حقوقی اوستا ارتباط برقرار کنید که مورد تایید می باشد 



:: برچسب‌ها: گرفتن حضانت فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

درسال 2020 محصولات جدید با امکانات فوق العاده ایی توسط کمپانی بزرگ ال جی روانه بازار شد و برخی از آن ها به دلیل کیفیت و امکانات فوق العاده ایی که داشتن توانستند در بازار غوغایی به پاکنند ، یکی از این محصولات که در بدو ورود خود به بازار در سال 2020 توانست اعتماد کاربران را جذب و به فروش فوق العاده ایی برسد مدل NANO80 (نانو 80) است .این تلویزیون در سایز های 49،55،65 عرضه شده است.در ادامه به معرفی این محصول می پردازیم ، پس حتما با ما همراه باشید.

تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون ال جی NANO80  محصولی متفاوت برای سال 2020 است که راه خود را از سایر مدل‌های موجود در بازار جدا کرده است. خصوصیاتی همچون فناوری نانوسل در این ال ای دی برخلاف مدل‌های دیگر امتیازی خوبی برای LED نانو 80 به حساب می‌آید. کمپانی ال جی صفحه‌نمایش این تلویزیون را به صورت تخت و با کیفیت تصویر  4kدر نظر گرفته که با همراه شدن ما در بخش‌های دیگر به عالی بودن این ال ای دی پی می‌برید. پنل IPS، استاندارد تصویر Active HDR و سرعت رفرش تصویر 60 هرتز از عالی‌ترین خصوصیات این تلویزیون 55 اینچ هستد. استاندارد تصویر Active HDR هم کمک می‌کند رنگ‌ها با حداکثر کیفیت نشان داده شوند و هم اینکه رنگ‌های سیاه و سفید را به صورت دقیق و برجسته نمایش می‌دهد. به وسیله سرعت رفرش تصویر این صفحه‌نمایش نیز برای همیشه از شر تاری‌های موجود در صحنه‌های پر سرعت نجات پیدا می‌کنید. طرف دیگر مشخصات این تلویزیون بالارده را بستر نرم‌افزاری آن به خود اختصاص داده که از مهمترین آنها می‌توان به سیستم عامل webOS و مرور گر وب اشاره کرد. به علاوه جستجوی صوتی و قابلیت اتصال به موبایل نیز همگی جزو مشخصات هوشمند این ال ای دی هستند. بلندگوها نیز بخش دیگری از مشخصات LED نانوسل ال جی می‌باشند که با مجهز شدن آنها به توان صدای 20 وات دقت و کیفیت بالای صدای هر برنامه به صورت کاملاً طبیعی به گوش می‌رسد. هوش مصنوعی ThinQ نیز به نوبه خود راهی عالیست تا با مچ کردن دستگاه‌های هوشمند به تلویزیون سایر تنظیمات مربوط به هر کدام را از طریق ریموت کنترل در دست داشته باشید. قابلیت ضبط، گیرنده‌های دیجیتال و DVB-S، پردازنده چهار هسته‌ای و بلوتوث نیز مشخصاتی هستند که تلویزیون ال جی به آنها مجهز می‌باشد. خوش طرح بودن تلویزیون ال جی نیز می‌تواند یکی از دلایلی باشد تا در سال 2020 خوش بدرخشد، لذا شما به عنوان یک کابر خوش‌پسند نه یک کاربر معمولی با برگزیدن این مدل LED هم رنگ و لعابی خاص به فضای خانه خود می‌بخشید و هم اینکه از امکانات آن به نحو احسن برخوردار می‌شوید.

کیفیت 4k با تصاویری فوق‌العاده 

یکی از مزیت‌های تلویزیون ال جی nano80 کیفیت صفحه‌نمایش آن است که با در نظر گرفتن کوالتی  4kبرای همیشه دید خود را نسبت به برنامه‌ها تغییر می‌دهید. بهتر است بگوییم نمایشگر این ال ای دی که مجهز به وضوح 2160*3840 پیکسل است از نظر کیفیت و کنتراست بسیار بهتر از Full HD عمل می‌کند و شما می‌توانید هر تصویر را به صورت شفاف و زنده مشاهده کنید. از طرفی دیگر موتور پردازشگر تصویر چهار هسته‌ای برای نمایشگر این LED اسمارت نه تنها کنتراست عالی ارائه می‌دهد؛ بلکه در عین حال نیز سبب تقویت رنگ‌ها می‌شود. این موتور همچنین نویز تصاویر را به حداقل می‌رساند و کیفیت تصویر را ارتقاء می‌بخشد. اگر به تصویر بالا نیز دقت کنید می‌بینید که نور در هر نقطه به صورت مناسب ارائه شده و حتی صحنه‌های تاریک را به صورت برجسته نمایش می‌دهد. 

حالت فیلم یکی از بهترین حالت‌های تصویری صفحه‌نمایش تلویزیون ال جی می‌باشد که سینمای واقعی را به منزلتان دعوت می‌کند. به بیان دیگر حالت FILMMAKER MODE در این ال ای دی که تنها در سینماها از آن استفاده می‌شود تصویر را درست مانند محیط سینما تنظیم می‌کند. نکته جالب توجه در این حالت این است که صحنه‌ها را خاموش می‌کند و به صورت بسیار خلاقانه یک تجربه سینمایی را برایتان فراهم می‌سازد. 

جذابیت رنگ ها با فناوری نانوسل 

کمپانی ال جی بر طبق عادت چند ساله خود همزمان در کنار تولید تلویزیون‌هایش بعضی از آنها را به فناوری نانوسل مجهز می‌کند تا با این کار محبوبیت بسیار بیشتری کسب کند. در سال 2020 نیز مانند سال‌های قبل از جدیدترین تلویزیون‌هایش با عنوان نانو پرده‌برداری کرد که ال ای دی NANO80 نمونه‌ای از بهترین مدل‌های تولیدی این شرکت می‌باشد. تصاویر خیره‌کننده و رنگ‌های جذاب و طبیعی از عهده فناوری نانوسل بر می‌آید. بهتر است بگوییم صفحه‌نمایش تلویزیون  4kال جی با مجهز شدن آن به فناوری نانوسل رنگ‌ها را آنچنان واضح و طبیعی نمایش می‌دهد که کیفیت تصویر خیره‌کننده در هر تصویر را به خوبی لمس می‌کنید. در حقیقت فناوری نانوسل رنگ‌ها را پردازش می‌کند و طول موج رنگ‌های سبز و قرمز را گسترش می‌دهد که با این کار سبب تولید مثل رنگ‌های واقعی می‌شود. 

کیفیت صدای تلویزیون نانو 80 

 

ال جی با جای دادن کیفیت صدای 20 وات برای تلویزیونNANO80  سال 2020 یک بار دیگر ثابت کرد که از نظر صدای واضح کاربر را کاملاً قانع می‌کند. مدل‌هایی مانند SM8100،SM8200 و SM8600 برای سال 2019 که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بودند به همین میزان صدا مجهز بودند لذا از بابت صدای عالی هیچ نگرانی نخواهید داشت. هر کدام از بلندگوهای تلویزیون ال جی که دو کاناله هستند با توان صدای 10 وات از هر طرف صدایی با کیفیت تولید می‌کنند. فارغ از توان صدای ال ای دی ال جی اگر بخواهیم در مورد صدای فراگیر این تلویزیون بحث کنیم باید گفت این مدل مجهز به فناوری Ultra Surround می‌باشد. کار اصلی این تکنولوژی که ایجاد صدای همه‌جانبه است شما را از شر صداهای بی‌کیفیت راحت می‌کند. بهتر است بگوییم Ultra Surround از هر جهت صدایی با کیفیت و فراگیر تحویل می‌دهد. قابلیت AI Sound یکی از بهترین خصوصیاتیست که برای بخش صدای LED ال جی تعریف شده است. این قابلیت صدا را تشخیص می‌دهد و بسته به نوع محتوا صدا را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال شما در حال تماشای یک فیلم هستید این قابلیت صدا را به صورت خودکار تنظیم می‌کند که با این کار هیجان بسیار بیشتری به تماشای فیلم می‌دهد. 

سیستم عامل کاربر پسند تلویزیون ال جی NANO80

ال جی در سال 2020 یک بار دیگر درست مانند تمامی تلویزیون‌های هوشمندش از سیستم عامل webOS بهره گرفته است. این سیستم عامل دارای یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند می‌باشد که به وسیله منوی آن کار شما بسیار راحت می‌شود. به عنوان مثال وجود منوی این سیستم عامل هم به آسانی برنامه‌های مختلف را در اختیار قرار می‌دهد و هم اینکه با ورود به صفحات اینترنت می‌توانید به گشت و گذار بپردازید. در این میان اشتراک گذاری راهی عالیست تا بتوان از محتوای روی گوشی بر روی تلویزیون بهره‌مند شد.

یکی از بهترین مزیت‌های بسترنرم‌افزاری تلویزیون ال جی قابلیت پخش و مشاهده فیلم‌های انیمشین است که به وسیله آن فضای خانه به یک مرکز سرگرمی تبدیل می‌شود + Disney، برنامه Apple TV و Netflix از هیجان‌انگیز ترین برنامه‌هایی هستند که کاربر را به محیطی سرگرم‌کننده دعوت می‌کنند. کافیست رو به روی LED ال جی بنشینید سپس از جدیدترین فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و مستند گرفته تا ورزش همه و همه را با لذت بسیار بالایی مشاهده خواهید کرد. 

 



:: برچسب‌ها: پرفروش ترین تلویزیون ال جی ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

درسال 2019 و 2020 کمپانی های بزرگ سازنده تلویزیون اقدام به ارائه ی محصولات خود در سایز 55 اینچ نمودند و هرکدام با تولید کالایی قدرتمند توانستند در آمار پرطرفدارترین تلویزیون های 2020 قرار بگیرند .در مطلب زیر تلویزیون ها به صورت اولویت بندی از 4به 1 دسته بندی شده اند و این نشان دهنده آن است که تلویزیون رتبه ی 1 پرطرفدارترین تلویزیون در سال 2020 لقب گرفته است ، پس در این مطلب فوق العاده با ما همراه باشید.

 

4) تلویزیون سامسونگ 55TU7100

تلویزیون سامسونگ 55TU7100جزو بهترین مدل‌های کمپانی سامسونگ می‌باشد که با امکانات فراوان و رنج قیمت مناسب در بازار ایران محبوبیت زیادی دارد. سایز 55 اینچ ال ای دی سامسونگ مناسب فضاهای بزرگ بوده و اکثر افراد از اندازه آن برای خانه خود رضایت کامل دارند. این تلویزیون با داشتن فناوری‌های پیشرفته در سال 2020 با وضوح بالا جزئیات را به نمایش می‌گذارد. کیفیت تصویر 4Kمناسب تلویزیون‌های بزرگ بوده و برای 55 اینچ پاسخگوی خوبی می‌باشد. بهتر است بدانید کمپانی سامسونگ مانند سایر کمپانی‌ها برای سیستم صوتی خود توان صدای 20 وات را تولید کرده تا از صدایی عالی لذت ببرید. وجود سیستم عامل پیشرفته تایزن از دیگر امکانات این ال ای دی هوشمند بوده و با قابلیت اتصال به موبایل اوقات فراغت خوشی را برایتان فراهم می‌آورد. از دیگر امکانات TU7100 می‌توان به دستیار صوتی و قابلیت اتصال به دستگاه‌های اپل و موبایل هوشمند نیز اشارد کرد. سرعت رفرش تصویر 120 هرتز، پردازنده تصویر Crystal Processor 4K به همراه ارتقاء کیفیت تصویرهای پایین به 4Kتولید صحنه‌هایی جذاب را دارند و از این طریق تماشای تلویزیون را برایتان دلنشین می‌کنند. فناوری PurColor یکی از فناوری‌هاییست که به زیبایی تصاویر و زنده بودن آن‌ها کمک می‌کند و در حین پخش برنامه‌ها جنب و جوش زیبایی به صحنه‌ها می‌بخشد. توسط فناوری Multiroom Link پخش صدایی به صورت یک پارچه در تمام محیط داشته باشید و از واضحی آن لذت ببرید. طراحی زیبا و حالت گالری از دیگر ویژگی‌هاییست که این تلویزیون با داشتن آن منظره و تصاویر زیبا را به حالت یک تابلو تبدیل می‌کند تا نمایی روًیایی برای خانه خود بسازید

سرعت رفرش تصویر 120 هرتز از مهم‌ترین این قابلیت‌هاییست که به تولید صحنه‌های زیبا کمک می‌کند و با بازی‌های سریع هیچ تاری صورت نمی‌گیرد. باید بدانید این سرعت رفرش با از بین بردن تاری هنگام حرکات سریع از کشیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند و صحنه‌ها را به صورت طبیعی به نمایش می‌گذارد.

سیستم عامل تایزن مخصوص شرکت سامسونگ بوده و با قابلیت‌های فراوان در سال 2020 وارد بازار شد. مرورگر وب از جذاب‌ترین قابلیت‌های این سیستم عامل است که امکان گشت و گذار در دنیای مجازی و اینترنت را فراهم می‌کند. قابلیت اتصال به گوشی همراه هوشمند از طریق DLNA و Wifi-Direct از مهم‌ترین این امکانات است که شما با خیال راحت هرچیزی که در گوشی خود نمایش می‌دهید را برروی صفحه بزرگ ال ای دی داشته باشید. توسط دستیار صوتی Alexa، Bixby و Google Assistant هر سوال و یا دستوری که دارید را از تلویزیون بپرسید تا در کمترین زمان به شما پاسخ دهد. این ویژگی از جالب‌ترین امکاناتیست که لحظات سرگرم کننده‌ای توسط صدای خود را برایتان فراهم می‌کند. مچ شدن دستگاه‌های اپل توسط برنامه‌ی Apple AirPlay 2 مختص علاقه‌مندان اپل می‌باشد تا نگرانی آن‌ها از بین رود و به راحتی هر دستگاه اپلی را به تلویزیون متصل کنند

سیستم عامل هوشمند تایزن با داشتن امکانات بالا راهنمای جهانی Universal Guide را نیز برروی تلویزیون تعبیه کرده‌است تا با لیست محتواها و دسته‌بندی بودن برنامه‌های لازم در صورت نیاز به علاقه‌مندی هایتان بدون صرف وقت آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار بگیرید

 

3) تلویزیون ال جی  55NANO86

تلویزیون ال جی 55NANO86دارای سایز 55 اینچ می‌باشد که با دستاوردهایی جدید در سال 2020 وارد بازار شد. این تلویزیون نانو در کمپانی ال جی با بهره‌وری از فناوری رنگ نانوسل جایگاه خاصی به خود اختصاص داد. کیفیت 4Kاز مهم‌ترین قسمت‌هاییست که جذابیت یک تلویزیون با سایز بزرگ را بیش‌تر می‌کند. کیفیت تصویر فورکی با پردازنده آلفا 7 و سرعت رفرش تصویر 120 هرتز همگی دست به دست هم می‌دهند و در راه به نمایش گذاشتن تصاویر واقعی قدم می‌گذارند. بدون شک LED NANO86 نیاز شما را از هر نظر برطرف و دیزاین خانه‌تان را رویایی می‌کند. سیستم صوتی دو کاناله با توان صدای 20 وات مهمانی و مراسم‌های دورهمی را به‌راحتی ممکن می‌سازد. البته این صدای توسط فناوری صدای Dolby Atmos واقعی‌تر شده و صدایی سه بعدی در اختیارتان قرار می‌دهد. از دیگر امکانات این ال ای دی هوشمند می‌توان به سیستم عامل وب او اس آن اشاره کرد. این سیستم عامل قابلیت اتصال به اینترنت، پخش برنامه‌های جذاب Netflix، YouTube و همچنین دستیار صوتی را برایتان فراهم می‌کند. از دیگر قابلیت‌ها نیز می‌توان به قابلیت اتصال به موبایل، هوش مصنوعی و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث  نیز اشاره کرد. تکنولوژی Dolby Vision نیز که به کیفیت تصویر کمک می‌کند از دیگر قابلیت‌های مهم این تلویزیون نانو به حساب می‌آید. قاب باریک، ترکیب دو رنگ نقره‌ای و مشکی با پایه‌های دو شاخه‌ای و همچنین پنل IPS زیبایی تلویزیون NANO86 را تضمین می‌کنند تا شما با خیال راحت و با رنج قیمت مناسب از سایت معتبر ما دستگاه را تحویل بگیرید و ما بتوانیم رضایت شما را به‌دست آوریم

ال جی نیز مانند تمامی کمپانی‌ها دیگر سعی در قرار دادن بهترین امکانات برای تلویزیون‌های خود است. از این امکانات می‌توان به سیستم صدای 20 وات اشاره کرد. این صدا از دو بلندگوی دو کاناله توزیع می‌شود و همه جا را فرا می‌گیرند. فناوری دالبی اتموس نیز برروی این تلویزیون 2020 ال جی تعبیه شده‌است تا از این طریق با پخش صدای تلویزیون صدایی سه‌بعدی بیرون ریزد و حس بودن در یک سینما را داشته‌باشید. حالت فراگیر Ultra Surround نیز محتویاتی کاملا فراگیر و همه جانبه ارائه می‌دهد در نهایت باید گفت از این سیستم صدا هیچ نگرانی نداشته باشید و بدون هزینه‌های اضافی برای هر سیستم دیگری از این تلویزیون 55 اینچ بهره ببرید

از بهترین امکاناتی که این تلویزیون اسمارت ال جی دارد می‌توان به اصلی‌ترین آن که سیستم عامل webOS می‌باشد اشاره کرد. این سیستم عامل هیجانی‌ترین و سرگرم کننده‌ترین لحظات را برای شما به ارمغان می‌آورد تا توسط آن هر طور که می‌خواهید خوشی را برای خود بسازید. شما می‌توانید به اینترنت متصل شده و از طریق آن برنامه‌های جذاب Netflix، YouTube و وب گردی را فراهم کنید. به دنیای مجازی از طریق اتصال به موبایل سفر کنید و برروی صفحه نمایش ال ای دی بزرگ لذت دو چندان را برای خود و خانواده‌تان ایجاد کنید. هوش مصنوعی Thinq نیز با قابلیت اتصال به دستگاه‌های هوشمند دیگر این اجازه را به شما می‌دهد تا توسط گوشی هوشمند خود تنظیمات آن‌ها را عوض کرده و کنترل کنید. توسط دستیار صوتی Google Assistant از طریق صدای خود هرچیزی که می‌خواهید را بیابید و با این ویژگی از تایپ اطلاعات پرهیز کنید. توسط فناوری LG Content Store نیز می‌توانید به فروشگاه محتواهای ال جی دسترسی داشته باشید و هرچیزی که می‌خواهید را دانلود کنید. البته این ال ای دی نانو سازگار با برنامه AppleAirPlay، Apple HomeKit نیز می‌باشد تا بتوانید دستگاه‌های اپل را نیز به تلویزیون متصل کنید

 

2) تلویزیون سونی 55X8500H

تلویزیون سونی 55X8500Hدر سال 2020 توسط این کمپانی خوش‌نام ژاپنی تولید و به بازار جهانی عرضه شد. این تلویزیون به دلیل وجود برخی خصوصیات برجسته و عالی به عنوان یکی از مدل‌های بالارده شناخته شده که خوشبختانه مانند سال‌های قبل راحت می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب نماید. از صفحه‌نمایش آن که مجهز به تکنولوژی 4Kاست گرفته تا خصوصیاتی همچون قابلیت اتصال به اینترنت و سیستم عامل اندروید همگی دلایل خوبی هستند که این LED سونی در دل کاربران جا باز کند. نمایشگر 55 اینچ این تلویزیون علاوه بر کیفیت تصویر  4K؛ در عین حال با مشخصاتی همچون پنل IPS ، استاندارد تصویر HDR و از همه مهمتر موتور پردازشگر تصویر X1 4K HDR  Processor  همگی سعی دارند تا تصاویری فوق‌العاده باکیفیت تولید کنند. قسمت صدای ال ای دی سونی نیز مانند تصویر آن عالی عمل می‌کند به صورتیکه همراه با توان صدای 20 وات و فناوری صدای سه‌بعدی Dolby Atmos لحظات شادی را برایتان مهیا می‌سازد. مرورگر وب و بازدید از فروشگاه‌های اینترنتی همراه با سیستم عامل اندروید همگی از بهترین مزیت‌های این LED هستند که در کنار آنها دنیای هوشمند و صفحات مختلف اینترنتی برایتان ظاهر می‌شوند. قابلیت اتصال به موبایل نیز مورد دیگریست که از طریق Chromecast می‌توانید تلویزیون و گوشی هوشمند خود را با همدیگر مچ کنید. علاوه بر این برنامه سازگار با محصولات اپل Apple AirPlay و جستجوی صوتی برای تلویزیون سونی می‌باشند. این تلویزیون در سایزهای دیگر نیز تولید شده که باتوجه به بودجه و مساحت منزل خود می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید

X8500H یکی از آن ال ای دی هایی می‌باشد که کمپانی سونی در سال 2020 و با طراحی بسیار شیکی آن را تولید کرد. هر چند این مدل تلویزیون از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل‌های سال قبل خود ندارد اما به جرأت می‌توان گفت جزو خوش طرح‌ترین مدل‌های سری براویا محسوب می‌شود. به عنوان مثال تلویزیون X8500G سال 2019 دارای دو پایه دو شاخه‌ای است که درست ال ای دی X8500H نیز به همین پایه‌های دو شاخه‌ای مجهز می‌باشد. از طرفی دیگر رنگ این پایه‌ها برخلاف قاب مشکی آن نقره‌ای رنگ هستند و به آسانی می‌توانند نقش دکور را برای تلویزیون بازی کنند. مورد مهمی که در طراحی ال ای دی سونی به چشم می‌خورد این است که پایه‌ی آن دارای یک پوشش حلقه‌ای شکل است. این پوشش پلاستیکی کابل‌های تلویزیون را در خود جای می‌دهد و مانع از شلختگی فضا می‌شود.

بدون شک بخش هوشمند و امکانات آن از مهمترین بخش‌های هر تلویزیون هستند، اما باید دانست که تلویزیون‌های هوشمند از چه امکانات و قابلیت‌هایی برخوردار هستند تا به انتخاب دقیقی دست بزنید. سونی در سال 2020 تلویزیون X8500H را از هر نظر خصوصاً بخش اسمارت کامل و بی نقص تولید کرد. بخشی از مشخصات هوشمند این تلویزیون به مرورگر اینترنت مربوط می‌شود. این تلویزیون که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد با بیش از 5000 برنامه متنوع هیجان و سرگرمی خاصی را برای خود و خانواده‌تان به وجود می‌آورد. برنامه Netflix یکی از آن دسته برنامه‌هاییست که دکمه‌ی آن بر روی ریموت کنترل نگاشته شده و شما می‌توانید به آسانی از آن بهره بگیرید. در این میان جستجوی صوتی کمک حال خوبی برای کاربر می‌باشد، چراکه به کمک این ویژگی شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن هر دستوری به تلویزیون داده و پاسخ خود را بگیرید. همچنین تلویزیون سونی به کمک قابلیت Chromecast دستگاه‌های هوشمند را به منظور اشتراک گذاری محتوا با این ال ای دی مچ می‌کند.

1) تلویزیون سونی 55X9500G

تلویزیون سونی 55X9500G یکی دیگر از محصولات سال 2019 شرکت ژاپنی می باشد که همراه با نمایشگر تخت از نوع LED  با نور پس زمینه Direct تولید شده است. سونی بالاترین کیفت تصویر یعنی 4Kرا به این ال ای دی اختصاص داده است. همراه با کیفیت تصویر 4Kدر کنار قابلیت هایی همچون  Local Dimming و درخشندگی صفحه‌ نمایش TRILUMINOS از نمایش برنامه های خود با کیفیتی فوق العاده بالا بهره مند شوید. موتور پردازشگر 4K X-Reality PRO که یک موتور پردازنده، ارتقا دهنده هوشمند است سبب می شود برنامه ها را به بالاترین شیوه ی ممکن ارتقاء دهد. 4K HDR که از آن با نام فرمت استاندارد یاد می شود به ارتقاء سطح کنتراست به میزان قابل توجهی کمک خواهد کرد. جزئیات با کنتراست بالا، همراه با قابلیت X-Taned Dynamic Range PRO از دیگر مشخصات این تلویزیون 4Kمی باشد. این قابلیت امکان لذت بردن از یک منظره در شب را همراه با چراغ های خیره کننده با حداکثر شش برابر کنتراست بالاتر از تلویزیون های LED معمولی برای شما امکان پذیر می سازد. صحنه های تاریک، تیره تر و صحنه های روشن، روشن تر است.  به علاوه همراه با سرعت رفرش تصویر 120 هرتز از حرکاتی صاف و سیال برخوردار می شوید. وجود بستر نرم افزاری همراه با قابلیت هوشمند بودن در تلویزیون سونی نه تنها کاربر را به بخش های متنوع و کاربردی LED دعوت می کند؛ بلکه در عین حال نیز امکان پخش و مشاهده ویدیوهای پرطرفدار را به کمک Netflix در دسترس قرار می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی Dolby Vision می باشد که یک استاندارد HDR اختصاصیه که توسط Dolby ایجاد شده است. بخش سیستم صدای تلویزیون هوشمند سونی با بلندگوهایی از نوع Acoustic آمده اند که با توان صدای 20 واتی شان در کنار پشتیبانی از Dolby Atmos می توانید به بهترین شکل از کیفیت صدای موسیقی های مورد علاقه خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین حافظه ذخیره سازی به نگه داری محتوا بر روی ال ای دی هوشمند سونی کمک می کند.

مشاهده قیمت تلویزیون سونی 55X9500G سایت سلام بابا

پایه‌ های ال ای دی هوشمند سونی مدل 55X9500G بسیار شیک و خاص می باشند؛ و به دلیل اینکه مدیریت پنهان سازی کابل ها بر روی آن طراحی شده اجازه می دهد تا از شر کابل های تلویزیون راحت شوید. به عبارتی قابلیت پنهان سازی هر نوع کابل اضافه در این تلویزیون امکان پذیر می باشد؛ و سبب شده تا از به هم ریختگی کابل های اضافه در اطراف تلویزیون جلوگیری کند.

طراحان کیفیت صفحه نمایش تلویزیون های سونی از یک استراتژی خاص برای تولید نمایشگرها بهره برده اند به صورتیکه با جای دادن یک سری قابلیت ها و مزایای ویژه کاری کرده اند تا تلویزیون های جدید این کمپانی کاملاً بی عیب و نقص در نظر کاربران جلوه داده شوند. ال ای دی هوشمند سونی 55X9500G دارای نمایشگری با کیفیت تصویر 4Kهمراه با میزان وضوح 2160×3840 پیکسل می باشد. در حال حاظر چنین کیفیت تصویری، از نقطه قوت های این تلویزیون 2019 سونی محسوب می‌شود چرا که از نظر تعداد پیکسل ها ثروتمند است و بالاترین سطح از پیکسل ها را در بین تلویزیون های خانگی به خود اختصاص داده است

 

جدیدترین تلویزیون های هوشمند کمپانی سونی به سیستم عامل اندروید مجهز می باشند که در این میان ال ای دی هوشمند سونی 55X9500G نیز از این قاعده مستثناء نسیت. Android TV درها را برای سرگرمی های نامحدود باز می کند. این نوع سیستم عامل همراه با برنامه ها و بخش های متنوعی به سراغ کاربران آمده تا از این طریق بتواند پاسخ گوی خوبی باشد. بنابراین وجود رابط هوشمند به همراه بستر نرم‌افزاری از مهمترین بخش‌های هر تلویزیون به حساب می‌آید که کاربران همراه با آن می‌توانند محیطی کاملاً شاد و سرگرم کننده را تجربه کنند. از این گذشته قابلیت اتصال به اینترنت که از طریق Wi-Fi یا یا کابل LAN میسر می‌شود، علاوه بر گشت و گذار در بین صفحات وب ؛ در عین حال قابلیت به اشتراک گذاشتن محتوا را نیز فراهم می‌آورد. قابلیت اتصال به موبایل از طریق Chromecast نیز به راحتی می تواند سرگرمی های مورد علاقه تان را مانند برنامه های پرطرفدار  Netflix از روی سایر دستگاه های هوشمند (گوشی، لپ تاپ، تبلت و ...) بر روی نمایشگر تلویزیون 2019 سونی نشان دهد. حافظه ذخیره سازی نیز به منظور ذخیره سازی محتوا در LED اسمارت سونی 55X9500G تعریف شده است.


 



:: برچسب‌ها: پرطرفدارترین تلویزیون های برتر در سال 2020 ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کولر گازی 12000 اجنرال


کولرگازی 12000 اجنرال انتخاب بصرفه و مصرف پایین برق

ما در این قسمت قصد داریم به صورت تخصصی در خصوص تهیه و خرید کولرگازی 12000 اجنرال اطلاعات کامل تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در همین خصوص توصیه می کنیم لطفا در این قسمت با وبسایت تاپ فروش همراه باشید تا به بررسی دقیق تر و اجمالی تر این محصول بپردازیم.

همان طور که می دانید این روز ها برند اجنرال محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد پیدا نموده است و این استقبال را نیز مدیون کیفیت، کارایی و برتر اجناس خود در مقایسه با سایر برند ها می داند. البته این محصول به دلیل ساختار و کیفیتی بسیار موثر توانسته است در حیطه کولرهای گازی کم مصرف قرار بگیرد و از لحاظ قیمتی نیز به عنوان مناسب ترین کولرگازی اینورتر شرکت اجنرال خطاب شود.

اگر شما به دنبال تهیه و خرید یک محصول سرمایشی و گرمایشی بسیار مناسب و کم مصرف هستید و در عین حالت دوست دارید محصول شما از لحاظ ساختار، زیبایی های ظاهری منحصر به فردی را داشته باشد ما به شما پیشنهاد خرید کولر گازی اجنرال 12000 فول دی سی اینورتر را می دهیم.

گاز مصرفی موجود در کولر گازی اجنرال 12 هزار چیست؟

در نسل های گذشته کولر گازی از گاز R22 استفاده می شد که این نوع گاز به نوبه خود باعث ایجاد برخی از آلودگی های محیطی می شد اما امروزه از گاز R410A استفاده می شود که عملکرد به مراتب بهتر و متفاوت تری را در مقایسه با گاز R22 دارد. چراکه با محیط سازگارتر است و ضرر کمتری نیز به محیط زیست وارد می کند، از روی دیگر باعث افزایش میزان خنک کنندگی دستگاه شده و مقدار دمای پایین تری دارد.

بررسی چند نکته بسیار خاص و منحصر به فرد قبل از خرید کولر گازی

یکی از مشخصه های اصلی و ویژه در هنگام خرید کولرگازی خوب این است که ظاهر آن بتواند به اندازی خوب و کافی باشد که بتوان آن را به عنوان یک عنصر دکوراتیو در منزل نیز استفاده نمود.

توجه داشته باشید که این دستگاه باید بتواند دو عملکرد گرما و سرما را در کمترین زمان ممکن انجام دهد و همچنین مصرف انرژی در آن بسیار پایین باشد تا در آینده مشکلاتی از قبیل افزایش ناگهانی قیمت برق را در پی نداشته باشد.

یکی از موارد مهم دیگر این است که دستگاه شما باید بتواند در شرایط مختلف آب و هوایی عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و تغییر آب و هوا هیچگونه اختلالی را در دستگاه به وجود نیاورد. خوشبختانه کولر های گازی شرکت اجنرال از این ویژگی ها بهره مند هستند.

بررسی های دهه 70 و به وجود آمدن سیستم دی سی اینورتر

جالب است بدانید در دهه 70 اتفاقات خاصی رخ داد که در نهایت منجر به یک اتفاق بزرگ در صنعت محصولات پرمصرف خانگی شد. تحقیقات و پژوهش ها به دنبال کاهش مصرف انرژی محصولات برقی بود که در این زمان به دلیل افزایش بی رویه مصرف انرژی در وسایل برقی از جمله یخچال، لباسشویی و کولر گازی نگرانی های زیادی را برای مردم و کمپانی های بزرگ ایجاد نموده بود

در این صورت برخی از برند های بزرگ و مطرح دنبا با استفاده از تکنولوژی ها روز تصمیم به برطرف کردن این مشکل نمودند در این صورت با استفاده از فناوری های نوین و پس از آزمایشات متعدد در نهایت توانستند در زمینه کاهش مصرف انرژی، سیستم فول دی سی اینورتر را به جهان معرفی کنند که این سیستم تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی دارد.

از این رو شرکت اجنرال یکی از شرکت ها و کمپانی های بسیار بزرگی است که در این زمینه (کاهش مصرف انرژی) آزمایش های متعددی را بر روی محصولات خود انجام داده است و در نهایت موفق به تولید و روانه اولین کولرگازی فول دی سی اینورتر به بازار شد و در پی آن استقبال های بی نظیری از این محصول شد و سایر کمپانی ها تصمیم گرفتند این سیستم را به محصولات خود اضافه کنند.

البته قیمت این محصولات در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار کمی گران تر و پرهزینه تر است اما به دلیل استفاده از سیستم دی سی اینورتر و کاهش مصرف برق در یک دوره یک ساله شما به راحتی می توانید از بروز برخی از هزینه های مازاد جلوگیری کنید. پیشنهاد ما به شما برای خرید یک سیستم تهویه مطبوع، کولر گازی اجنرال 12000 فول دی سی اینورتر است چراکه به خوی شرایط یک محصول ایده آل را دارا است.

 

کولر گازی اجنرال 12 هزار فول دی سی اینورتر مناسب ترین محصول برای مناطق حاره ای و گرمسیر

اگر شما به دنبال تهیه و خرید یک محصول باکیفیت و مناسب برای مناطق گرم و حاره ای هستید ما به شما عزیزان خرید کولر گازی اجنرال 12 هزار فول دی سی اینورتر را پیشنهاد می کنیم که این محصول در مقایسه با سیار محصولات موجود در شرکت اجنرال یکی از باکیفیت ترین ها است.

ظرفیت این محصول 12 هزار بوده و برای محیط هایی مناسب می باشد که متراژ آن ها به 10 الی 25 متر می رسد. این محیط متناسب با ظرفیت این محصول بوده و می تواند به راحتی گرمایش و سرمایش محیط را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین این محصول بر اساس استاندارد های جهانی ساخته شده و موتور آن در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار دارای سر و صدای کمتری می باشد.

فیلتر موجود در کولر گازی 12000 اجنرال به چه صورت کار می کند؟

فیلتر های تصفیه هوای موجود در این محصولات به دلیل آن که از فیلتر پلاسمایستر ایونیزر پلاس Plasmaster Ionizer به کمک 3 میلیون یون تهیه و تشکیل شده اند قادر خواهند بود تا هوای تصفیه شده و برگشتی را بدون هر گونه ریزگرد و یا گرد و غباری به محیط پخش کند. البته جریان خروجی هوا در این نوع از کولرهای گازی قابل تنظیم بوده و می توان آن را در تمامی جهات تنظیم نمود تا هوای گرم و سرد به تمامی زوایای مختلف محیط برسد.

وجود کمپرسوی بسیار موثر و کم صدا در کولر گازی 12 هزار اجنرال

یکی دیگر از مزایای ویژه و منحصر به فرد این محصول وجود کمپرسوری با عمر و دوام طولانی در این محصول است که از سر و صدای بسیار پایینی برخوردار می باشد.

ویژگی های کنترل انرژی در کولر گازی اجنرال 12000 هزار

در کولر گازی اجنرال 12 هزار فول دی سی اینورتر کاربران و مصرف کنندگان می توانند کنترل انرژی دستگاه خود را در اختیار بگیرند و این قابلیت با نام i-control نامیده می شود که به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید سطح آمپر و همچنین مصرف انرژی را کنترل کنید.

همان طور که می دانید در کولرهای گازی نسل قدیم برای آن که بتوان دمای محیط را تنظیم نمود ناچار به خاموش و روشن نمودن مجدد دستگاه می شدیم و این موضوع تاثیر به سزایی در افزایش مصرف و میزان برق دستگاه داشت اما وجود کمپرسور های اینورتر و با کاهش دور و یا سرعت موتور در کولر های گازی نسل جدید باعث کاهش نوسانات برقی، صرفه جویی در مصرف برق و کاهش سر و صدا خواهد شد.

کمی بیشتر با سیستم دی سی اینورتر آشنا شویم!

همان طور که اشاره نمودیم در کولر های گازی نسل قدیم پس از رسیدن دمای محیط به حد تعادل یا کاربر اقدام به خاموش نمودن دستگاه می نمود و یا خود دستگاه به صورت خودکار موتور را خاموش می نمود و در این صورت بر اثر کاهش دمای محیط و خارج شدن از حد تعادل دما، دستگاه توسط شخص و یا به صورت خودکار مجدد شروع به فعالیت می نمود. این روشن و خاموش شدن پیاپی در نهایت می توانست موجب افزایش بیش از اندازه مصرف برق شود.

اما در سیستم اینورتر چنین موضوعی به کل متفاوت است و دستگاه در عین حال که روشن است می تواند تنها دور موتور را کاهش دهد و مجدد هنگامی که دما از حالت تعادل خارج شد با افزایش دور موتور، دما را به حالت معمول خود برگرداند.

نصب آسان و بهره وری بسیار ایده آل

کولرگازی 12 هزار دی سی اینورتر شرکت اجنرال دارای طراحی بسیار زیبا و منحصر به فردی است که با حالتی مدرن و باریک می تواند به عنوان یک ابزار بسیار مناسب برای دکوراسیون داخلی محیط شما نیز به حساب بیاید. این محصول دارای فیلتر های کشویی ای است که می توانید آن را به راحتی شست و شو دهید، همچنین بر روی کنترل این محصول می توانید وضعیت دقیق کولر و درجه مصرفی آن را مشاهده کنید.

کولر اجنرال 12000 فول دی سی اینورتر دارای دو قسمت داخلی و خارجی است که قسمت داخلی همان طور که از نام آن پیدا است، در درون منزل و قسمت خارجی در حیاط و یا بیرون از محوطه نصبی کولر نصب می شود. در قسمت خارجی دستگاه وظیفه خنک سازی گاز را بر عهده دارد و به طور عمومی دارای بدنه ای فلزی می باشد که می توانید آن را با استفاده از لوله ها و پنل ها به اتصالات داخلی متصل کنید.

از مزایای دیگر این محصول می توان به وزن بسیار پایین آن اشاره نمود که این امکان را برای شما فراهم می سازد تا بتوانید به راحتی آن را نصب کنید. این محصول همچنین دارای وضعیت جت کول JETCOOL می باشد که می تواند هوای سرد ایجاد شده را با کیفیت بسیار مناسبی به تمامی محیط منتقل کند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این محصول برخورداری از سیستم اسمارت اسکن SMART SCAN است. توسط این سیستم، دستگاه شما قادر خواهد بود اشعه ماورای بنفشی را به محیط بفرستد تا در این صورت بتواند تعداد افراد حاظر در محیط را شناسایی کند و بر این اساس میزان دما را متناسب با افراد موجود در محیط تنظیم می کند. (البته این مورد در هر 30 دقیقه یک بار انجام می شود.)

پرتاب باد در چهار جهت اتاق یا محل کار توسط این محصول

پرتاب باد نیز یکی دیگر از مشخصه های ویژه این محصول می باشد که به کمک فن بولوور قوی موجود در قسمت پنل دستگاه می توان قدرت باد را تا 10 الی 15 متر تنظیم نمود. در هنگام خرید کولرگازی حتما توجه داشته باشید که محصولی را تهیه و انتخاب کنید که دارای پرتاب باد حداقل بالای 10 متر باشد. البته در برخی از محصولات این سیستم به گونه ای تعریف شده است که می تواند باد را برای افراد حاضر در محیط بفرستد.

محصولات مرتبط با توان‌های 12000 موجود در فروشگاه تاپ فروش

می توان در کنار توان تولیدی این دستگاه به سایر محصولات موجود در فروشگاه تاپ فروش نیز اشاره ای کوچک داشت.

  • کولر گازی ال جی 12000
  • کولر گازی بوش 12000
  • کولر گازی گری 12000

قیمت کولر گازی اجنرال اینورتر 12000 چقدر است؟

ما در این صفحه از وبسایت تاپ فروش علاوه بر این که اطلاعات کاملی از کولر گازی 12 هزار اجنرال در اختیار شما قرار دادیم، قیمت را نیز برای شما مشخص ساخته ایم.

قیمت کولر گازی اجنرال در تهران چقدر است؟

اگر ساکن تهران و یا هر استان و شهرستانی هستید می توانید این محصول را با کیفیت و قیمت بسیار مناسب از تاپ فروش تهیه کنید و برای این منظور شما می توانید اطلاعات کامل تر را از قسمت تماس با ما دریافت کنید.

چطور می توانم کولرگازی 12 هزار شرکت اجنرال را تهیه کنم؟

اگر قصد تهیه و خرید کولرگازی را دارید و با خرید اینترنتی مشکل دارید می توانید ا زطریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید اما چنانچه مشکلی در خرید اینترنتی ندارید می توانید در این صفحه با فشردن بر روی دکمه افزودن به سبد خرید، محصول خود را انتخاب و خریداری کنید.

بررسی میزان ظرفیت با متراژ محل نصبی کولر در چیست؟

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در هنگام خرید کولرگازی به آن اشاره داشته باشید، ظرفیت محصول با توجه به محیط در دسترس شما است. به عنوان مثال شما برای تهیه و خرید یک کولر 12 هزار باید محیطی به متراژ 10 الی 25 متر را داشته باشید. چنانچه شما بخواهید برای محیط های 50 متری یا 30 متری از این محصول استفاده کنید در نهایت نمی توانید حداکثر کارایی را از آن داشته باشید چراکه توان این دستگاه می تواند محدوده خاصی را پوشش دهد و اینگونه نیست که شما بتوانید برای محیط های بزرگ تر از کولر های گازی کم ظرفیت تر استفاده کنید.

در این صورت قطعا شما با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهید بود و به شدت بر میزان افزایش انرژی تاثیرگذار است. در حالت کلی سعی کنید توازن زیر را همراه برقرار کنید:

  • کولرگازی 9 هزار مناسب برای مکان هایی با متراژ 12 متر است.
  • کولرگازی 12 هزار مناسب برای مکان هایی با متراژ 18 متر است.
  • کولرگازی 18 هزار مناسب برای مکان هایی با متراژ 18 الی 30 متر است.
  • کولرگازی 24 هزار مناسب برای مکان هایی با متراژ 70 متر است.
  • کولرگازی 30 هزار مناسب برای مکان هایی با متراژ 110 متر است.
  • کولرگازی 36 هزار مناسب برای مکان هایی با متراژ 130 متر است.

خرید از بانه دارای چه مزایایی است؟

همان طور که می دانید وبسایت تاپ فروش در یکی از شهر های مرزی کشور و در شهر بانه قرار گرفته است. بازار بانه به دلیل مرزی بودن دارای مزایای قیمتی بسیار مناسب و ایده آلی می باشد. از این رو شما عزیزان برای آن که بتوانید محصولات خانگی را با قیمت و کیفیت مناسب ترین خریداری کنید می توانید به شهر بانه مراجعه کنید اما وبسایت تاپ فروش این فرصت را برای شما عزیزان به وجود آورده است تا بتوانید به صورت اینترنتی و آنلاین انواع محصولات خانگی و مصرفی خود را با کیفیت بسیار بالایی تهیه و خریداری کنید و درب منزلب تحویل بگیرید.

(البته توجه داشته باشید که ما در تاپ فروش ضمانت خرید را به شما خواهیم داد و با خیال راحت می توانید از محصولات بانه استفاده کنید.)

سیستم اسمارت هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟

چنانچه توجه داشته باشید در مطالب فوق اشاره کوتاهی به سیستم اسمارت هومشند داشتیم اما در این قسمت قصد داریم به صورت تخصصی تر به این موضوع بپرازیم.

آیا تا به حال در خصوص سیستم اسمارت هوشمند اطلاعاتی را شنیده اید؟ آیا می دانید این سیستم در کنار سیستم دی سی اینورتر به خوبی می تواند به میزان 75 درصد در کاهش مصرف برق دخیل باشد؟ اما چطور؟ این حالت با استفاده از اشعه مادون قرمزی که در کولرگازی وجود دارد می تواند محیط را به خبوی اسکن کند و تعداد افراد حاضر در محیط را شناسایی کند، به این صورت می تواند هوای خروجی به میحط را متناسب با تعداد افراد حاضر در محیط بسنجد و اینگونه است که دیگر اتلاف انرژی نخواهیم داشت و دستگاه با کاهش و افزایش دور فن می تواند محیط ایده آلی را برای افراد حاضر در محیط فراهم سازد.

جمع بندی قسمت کولرگازی 12000 اجنرال

در این قسمت ما اطلاعات کاملی از نحوه تهیه و خرید کولرگازی 12000 اجنرال در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. چنانچه قصد تهیه و خرید این محصول را دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن های موجود در وبسایت با ما در ارتباط باشید تا قبل از خرید به صورت رایگان تمامی سوالات در ذهن شما توسط کارشناسان ما به خوبی داده شود.


منبع

https://topfroosh.com/shop/ogeneral-split-12000/



:: برچسب‌ها: کولرگازی 12000 اجنرال ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

پمپ آب خانگی به پمپی گفته می شود که در مصارف خانگی و به منظور افزایش فشار آب و بالا بردن آبدهی متناسب در خروجی شیرهای ساختمانی از آن استفاده می شود. با توجه به بالا رفتن متراژ و تعداد منازل و فشار کم آب استفاده از پمپ بسیار رواج پیدا کرده است. خرید پمپ آب خانگی در انواع مختلف عبارت است از اسب بخار، یک اسب بخار، یک ونیم اسب بخار و دو اسب بخار.

پمپ های آب نوعی از وسایل مکانیکی هستند که برای منتقل کردن آب یا زیاد کردن و بهبود بخشیدن به فشار آب می توان از آنها بهره گرفت. پمپ ها کاربری های مختلفی دارند و در دسته های پمپ آب خانگی، باغبانی، کشاورزی، صنعتی و غیره دسته بندی می شوند.

برای هر نوع از دسته بندی های فوق نوعی خاص از پمپ آب قابل استفاده است که هر یک فاکتورهای مخصوص به خود را دارا می باشند و تمامی احتیاجات در آن حوزه ها را برآورده می کنند.

پمپ آب خانگی به پمپی اطلاق می شود که برای بیشتر کردن فشار آب مصرفی در مجتمع های مسکونی و ساختمان های خانگی استفاده می شود. در منازل مسکونی هم عموما از پمپ های آب بهره می برند و این امر خصوصا در ساختمان های بزرگ که دارای چندین طبقه هستند قابل مشاهده است.

در این نوع ساختمان ها برای اینکه فشار آب توانایی رسیدن به طبقه های بالاتر را ندارد معمولا در این طبقات با کمبود آب مواجه هستند. با بهره گرفتن از یک پمپ آب خانگی این فشار تقویت شده و با قدرت زیاد پمپاژ می شود و در نتیجه این مشکل تا حد زیادی از بین خواهد رفت. جالب است بدانید این دستگاه انواع مختلفی دارد که قیمت انواع پمپ آب خانگی با توجه به برند و ویژگی های آن متغیر است.

پمپ هایی که استفاده ی خانگی دارند تحت فشار هستند و انواع آن ها را از روی قدرت اسب بخار می توان شناسایی کرد. این دسته از پمپ ها عموما بین پنج دهم اسب بخار تا دو اسب بخار قدرت دارند که این میزان می تواند بیشتر نیز شود.

اگر به دنبال پیدا کردن ویژگی ها و مشخصات پمپ آب خانگی هستید باید روی آن به دنبال پلاک معرفی باشید. روی این پلاک کلیه ی اطلاعات مهم در مورد پمپ من جمله کارخانه ی تولید کننده ی آن، نوع پمپ، ولتاژ مصرفی پمپ، میزان قدرتی که پمپ دارد و بر اساس اسب بخار و یا کیلو وات بیان می شود، جریان مصرف شده به وسیله پمپ، تعداد دور موتور پمپ، بیشترین مقدار فشار آبی که پمپ می تواند تولید کند، اندازه ی لوله ی وارد و خارج شدن آب به پمپ و همچنین بیشترین میزان دبی خروجی پمپ آب موجود است.

پمپ های خانگی

از نمونه کاربردهای پمپ آب خانگی می توان به فرستادن با فشار آب از ژرفای پنجاه متری زمین، بهبود بخشیدن به فشار آب در منازل مسکونی، رساندن آب با فشار مناسب به کلیه ی قسمت های ساختمان و بالا بردن قدرت پمپاژ آب در آپارتمان ها اشاره کرد.

مرور مختصری بر تاریخچه ی پمپ آب خانگی

همواره چیزی که در مورد تاریخچه و پیشینه ی وسیله های مختلف وجود دارد دقیق و ثبت شده نیست. ام در مورد پمپ های آب پیشینه ی مستدل و معقولی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بسیاری از کسانی که به مطالعه ی تاریخ می پردازند معتقد هستند که نخستین پمپ آب به وسیله ی مصریان باستان و تقریبا در دو هزار سال قبل از میلاد ساخته شد. این پمپ که شادوف Shadoof نام داشت سطلی بود که به وسیله ی یک طناب آب را از درون چاه به سمت بالا می آورد. اما این وسیله از لحاظ سیستمی خیلی به پمپ شباهت ندارد، به همین علت باید کمی در زمان جلوتر برویم تا به دویست و پنجاه سال قبل از میلاد برسیم.

در این زمان در یونان باستان و رم دستگاهی ابداع شد که آن را آرکیمدین اسکرو Archimedean Screw نام گذاری کردند.

نحوه ی ساز و کار این وسیله به این شکل بود که دارای یک پیچ بسیار عظیم الجثه بود و از آن برای بالا کشاندن آب به وسیله ی یک پمپ و سپس آبیاری کردن زمین های کشاورزی استفاده می کردند. پیچ این وسیله را به کمک دست میتوانستند بچرخانند و این عمل عموما به وسیله ی دو کارگر صورت می گرفت. پس از این دوره بود که پمپ های پیستونی هم ابداع شدند.

در سال هزار و پانصد و هشتاد بود که پمپ های مدل غلطک کشویی به وجود آمدند و در مدت زمان کوتاهی بعد از این پمپ ها نوع چرخ دنده ای به بازار آمد. در سال هزار و ششصد و پنجاه هم پمپ های خلا پیستونی وارد مارکت شدند.

انواع پمپ آب خانگی

روند تکامل پمپ آب خانگی

سال هزار و هفتصد و سی هشت یک نقطه ی عطف در صنعت ساخت پمپ های بود. نخستین مدل ماشین های اتوماتیک پمپی در کارخانه ی اورال در این سال ساخته شد و پس از گذشت چندین سال نخستین پمپ در انگلستان به وسیله ی توماس سیمپسون و در سال هزار و هفتصد و نود راه اندازی شد.

پمپ هایی که با ساز و کار بخار مستقیم عمل می کردند برای اولین بار در سال هزار و هشتصد و چهل به بازار وارد شدند. این پمپ ها باعث انقلابی در صنعت پمپ سازی شدند و برای فراهم کردن انرژی مورد نیاز در صنعت به صورت خیلی کارآمد عمل کردند.

در سال هزار و هشتصد و پنجاه و سه و تقریبا بعد از گذشت سیزده سال شرکت بورنمان پامپن Bornemann Pumpen تاسیس شد و سه سال بعد از آن هم گوردون و گیلبرت گیلکس Gordon, Gilbert Gilkes شرکت خود را در سال هزار و هشتصد و پنجاه و شش راه اندازی کردند. یک سال بعد از این ها هم کارخانه ی پمپ راپر Roper در سال هزار و هشتصد و پنجاه و هفت راه اندازی شد.

در همان سال فردی به نام ادسون Edson نیز توانست پمپ هایی از نوع دیافراگمی را ابداع کرده و به تولید برساند. وی شرکت خود را نیز در همان سال تاسیس و راه اندازی کرد . آن را هم نام خود یعنی ادسون نامگذاری کرد.

طی سال های بعد تعداد بسیار زیادی شرکت های نوپا در این زمینه شروع به شکل گرفتن کردند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به گراندفوس Grundfos را خاطر نشان کرد که در سال هزار و نهصد و چهل و پنج تاسیس شد. در سال هزار و نهصد و چهل و هشت بود که اولین نوع پمپ های تخلیه شناور به وسیله ی شخصی به نام Stenberg-Flygt AB طراحی شد و به مرحله ی تولید رسید. به این شکل بود که سال به سال پیشرفت های زیادی در این حوزه صورت پذیرفت و به تکنولوژی های امروزی و مدرن که در حال حاضر از آنها بهره مند هستیم دست پیدا کردیم.

اهمیت وجود پمپ آب خانگی

پمپ ها که بیشتر در مورد فایده ها و کاربردهای آن ها در مصارف زراعتی و کشاورزی شنیده ایم و کمتر در مورد مصارف خانگی آن بحث شده است، سبب به وجود آمدن نوعی جدید از تکنولوژی در دنیای ما شدند.

اگر پمپ ها ساخته نمی شدند انسان مجبور بود هنگامی که باران می بارید آب حاصل از آن را جمع می کرد و سپس در مخازن و منبع هایی از آن ها نگهداری می کرد و به استفاده ی خود می رساند. همچنین برای پیدا کردن آب باید متوسل به چشمه ها و رودخانه ها و دریاچه ها و غیره می شدیم.

به شکل کلی می توانیم بگوییم با اختراع پمپ ها انسان توانست به خوبی در وقت و انرژی صرف شده ی خود صرفه جویی کند و حتی کارها را با راحتی بیشتری به انجام برساند. علاوه بر این به کمک پمپ ها انسان قادر بود تا حدی ضررهایی که از آمدن سیل می دید را کم کند و از آن جلوگیری به عمل آورد.

امروزه از پمپ ها در زراعت، کارهای عمرانی و سازندگی، صنعت، مصرف های خانگی و غیره بهره گرفته می شود. از جمله کاربردهایی که پمپ ها دارند می توانیم به خالی و پر کردن استخرها، منابع آب زیرزمینی را زهکشی کردن، آب دادن باغ های کشاورزی و زمین های زراعی، در آتش نشانی و کارهای مرتبط با آن، در پمپ های مخصوص به آکواریوم ها و غیره اشاره کنیم.

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی چه وسیله ای است و نحوه ی استفاده از آن چگونه است؟

در بسیاری از مواقع پیش می آید که در زیرساخت های آبرسانی شهری یا روستایی یا صنعتی و غیره فشار آبی که به ساختمان و مجتمع ها حال از هر دسته ای اعم از اداری، مسکونی، تجاری و غیره وارد می شود با میزان فشار مطلوبی که از آن انتظار داریم همخوانی ندارد مخصوصا اگر تعداد طبقه ها زیاد باشند به قسمت های بالاتر آب با فشار مناسب و کافی نمی رسد.

در این جاست که ضرورت تعبیه ی یک پمپ آب در ساختمان ها پیش می آید تا بتوان آب را با فشار مناسبی به همه ی محل ها پمپاژ کرد.

اگر محلی که در آن نیاز به پمپ است یک مجموعه ی کوچک تا معمول تجاری و یا محدوده ای مسکونی است از پمپ آب خانگی بهره گرفته می شود. اما اگر مکانی که تصمیم به نصب پمپ داریم از لحاظ وسعتی بسیار زیاد باشد از نوعی از پمپ ها استفاده می شود که ترکیب شده از تعداد دو و یا بیشتر پمپ هستند و به آن ها بوستر پمپ نیز گفته می شود.

نحوه ی کار این پمپ های خانگی به گونه ای است از جریان برق استفاده می کنند و درون آنها موتورهای الکتریکی جاسازی شده است. به علت همین، به این دسته از پمپ ها الکتروپمپ هم گفته می شود. عموما پمپ های آب خانگی از انواع تک فاز هستند اما در برخی از مدل ها نوع های سه فاز هم مشاهده می شود.

پمپ های آب خانگی در دسته های متفاوتی گروه بندی می شود که از نمونه ی آن ها می توان به پمپ آب پروانه محیطی که با کمک انرژی خورشیدی عمل می کند، پمپ آب بشقابی، پمپ آب جتی و پمپ آب دو پروانه ای اشاره کرد. از عامل هایی که پمپ آب را بر طبق آن ها بر می گزینند می توان به توانایی موتور آن اشاره کرد که عددی بر اساس اسب بخار و یا کیلو وات است.

قطعه های سازنده ی پمپ آب خانگی از چه جنسی است؟

قطعه هایی که در ساخت پمپ آب خانگی به کار میروند متفاوت هستند. محور پمپ آب خانگی از استینلس استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. پروانه ی پمپ ها هم می تواند از جنس های مختلفی مثل برنج، فولاد ضد زنگ یا همان استنلس استیل و گاها نوعی پلاستیک به نام نوریل باشد.

همچنین موتورهای این پمپ ها از انواع سیم پیچی شده هستند که جنس این سیم پیچ ها می تواند مسی و یا آلومینیومی باشد. ذکر این نکته لازم است که سیم پیچ هایی که از جنس مس هستند کارایی بهتری دارند و عموما انتخاب بهتری می باشند.

منطقه ی زندگی و شرایط جغرافیایی هم در انتخاب و خرید پمپ آب خانگی تاثیر گذار است. اگر محل که قرار است پمپ را برای آن نصب کنیم شرایط گرمسیری دارد و یا آب آن منطقه شیرین نیست بهترین انتخاب پمپ های آبی است که پروانه ی آن ها از جنس فولاد ضد رنگ باشد و سیم پیچی موتور ان ها از نوع مسی انتخاب شده باشد.اینگونه کارایی پمپ آب افزایش پیدا کرده و همین امر سبب می شود میزان استفاده از برق کم شده و در مصرف برق صرفه جویی به عمل بیاید.

انواع پمپ آب خانگی

مراکز فروش پمپ آب خانگی

پس از انجام بررسی های لازم و فنی در مورد نوع پمپ مورد نیاز و انتخاب آن نوبت به خرید پمپ آب خانگی می رسد. این کار را می توانید با مراجعه به مراکزی که منحصرا برای فروش پمپ آب خانگی در نظر گرفته شده اند مانند نمایندگی انواع پمپ آب خانگی انجام دهید.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و رخنه کردن ان در همه ی ابعاد زندگی مردم می توان به خرید اینترنتی پمپ آب خانگی نیز پرداخت. برای این منظور کافی است تا آدرس سایت نمایندگی فروش پمپ آب خانگی را جستجو کرده و پس از اطمینان از صحت و اعتبار آن ابتدا لیست قیمت پمپ آب خانگی را از کاربر آن بخواهید و سپس اقدام به سفارش پمپ مورد نظر خود و خرید آن نمایید. همچنین نمایندگی ها چه حضوری و چه در بستر اینترنت هر دو دارای کارشناسان فروش بوده که می توانند شما را به بهترین نحو راهنمایی کرده پاسخگوی کلیه ی سوالات شما باشند.

یکی از ویژگی هایی که در هنگام مراجعه به نمایندگی های فروش و یا سایتهای فروش اینترنتی باید به آن توجه داشت خرید پمپ آب خانگی است که دارای خدمات پس از فروش مناسب باشد و دارای نمایندگی های فعال برای انجام کلیه ی کارهای مرتبط با پمپ از جمله ترمیم، تعویض و غیره باشد.

پمپ های آب کشاورزی و پمپ آب خانگی با هم چه تفاوت هایی دارند؟

پمپ های آب با کاربری خانگی و پمپ های آبی که در کشاورزی استفاده می شوند از لحاظ مقدار قدرتی که دارند و نیز توانایی مکیدن و پمپاژ کردن آب با یکدیگر دارای فرق هایی هستند. پمپ های آب کشاورزی باید قادر باشند آب را از هر عمق و از هر مکانی که باشد با قدرت بالا بکشد و به هر نقطه از زمین کشاورزی برساند اما در پمپ های خانگی به این شکل نیست و آن ها دارای قدرت کشش آب با محدودیت هایی هستند و تنها می توانند آب را از سیستم لوله کشی ساختمان به سمت بالا بکشانند و آن را پمپاژ کنند.

از دیگر تفاوت هایی که این دو مدل از پمپ یعنی کشاورزی و خانگی با هم دارند می توان به سایز، بهای پرداختی برای پمپ و همچنین قیافه ی ظاهری پمپ اشاره کرد.اگر بخواهیم از نظر سایز و اندازه این دو را مورد بررسی قرار دهیم پمپ آب کشاورزی در مقایسه با پمپ آب خانگی دارای ابعاد بزرگتری است و از نظر ظاهر هم کاملا با هم فرق می کنند. البته که ذکر این نکته ضروری است که خود پمپ های کشاورزی هم از لحاظ قیمتی و ظاهر با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. این امر در مورد پمپ های آب خانگی نیز صدق می کند.

چه فاکتورهایی در خرید پمپ آب خانگی موثر هستند؟

پمپ های آب خانگی جز گروه پمپ های مینی هستند که به مفهوم پمپ های کوچک است. این دسته از پمپ ها از نظر شکل ظاهری خیلی کوچک هستند و دست و پا گیر نمی باشند. علاوه بر این از نظر هزینه ی ای که باید برای خرید آنها شود معقول و منطقی هستند. یکی دیگر از موارد کاربرد این پمپ ها در آبیاری قطره ای در باغ های کشاورزی و آب دادن معمولی زمین های زراعتی استفاده می شود.

وقتی تصمیم به خرید پمپ آب خانگی و استفاده از آن می گیرید قطعا باید فاکتورهایی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید خرید خوبی انجام دهید.

  • یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید پمپ باید بررسی شود ابعاد ساختمان مورد بحثی است که بنا است پمپ برای آن خریداری شود. قدرت پمپ مورد نظر با توجه به متراژی که ساختمان دارد باید تعیین شود.
  • مورد با اهمیت دیگر در خرید پمپ آب خانگی ارتفاع ساختمان و تعداد طبقه هایی است که بنای موردنظر دارا می باشد. هر چقدر آب قرار باشد به ارتفاع بالاتری پمپاژ شود پمپ مورد استفاده باید قدرت بالاتری داشته باشد.
  • ویژگی بعدی که باید در هنگام خرید به آن توجه شود مقدار مصرف آب است. اگر میزان مصرف آب بالا باشد باید پمپی متناسب با آن انتخاب کرد و بدیهی است که در صورت پایین بودن میزان مصرف آب نوع پمپ انتخابی نیز تفاوت می کند.
  • از دیگر فاکتورهایی که هنگام خرید هماهنگی قدرت پمپ مورد نظر با تعداد شیرهای آب موجود در ساختمان است. هر قدر تعداد این شیرهای آب بیشتر باشند پمپ باید توان بیشتری داشته تا آب را به خوبی به تک تک شیرها برساند.

علاوه بر این موارد در موقع خرید پمپ آب خانگی باید سه مشخصه ی اصلی آن که شامل ظرفیت تخلیه GPM که بر حسب گالن بر دقیقه می باشد، قدرت مکش Suction و نیز نیروی بالابری Lift هستند را مورد بررسی قرار داد.

سایر مشخصه های پمپ آب خانگی

از بقیه ی فاکتورهای مهم در برگزیدن پمپ های آب می توان به تعداد واحدهایی که در ساختمان موجود است، متراژ هر واحد، اندازه ی لوله های آب کشیده شده، چگونگی سیستم لوله کشی ساختمان، اینکه چند سرویس بهداشتی و حمام در هر واحد قرار دارد، دارا بودن مخزن ذخیره ی آب و نبود آن، موقعیت مکانی قرار گرفتن پمپ و غیره اشاره کرد.

یکی از موارد خیلی مهم برای خریداران پمپ آب خصوصا از انواع خانگی میزان سر و صدایی است که آن تولید میکند. عموما پمپ ها در انواع بی صدا و کم صدا دسته بندی و تولید می شوند اما لازم است بدانید که انواع بی صدا در عمل بی صدا نیستند و تنها این نام بر آنها گذاشته شده است. اگر منطقی هم فکر کنیم پمپی که بدون هیچ سر و صدایی باشد وجود ندارد و همه ی پمپ ها دارای حداقل میزان کمی سر و صدا هستند و اگر در تبلیغات پمپی به این موضوع اشاره شد بدانید بیشتر حقه های تبلیغاتی است و عملی نیست.

از جمله ی پمپ هایی که در ساختمان های مسکونی قابل استفاده هستند می توان به پمپ های آب با کلید خودکار، پمپ های آب دارای مخزن انبساط و نیز پمپ های بوستر اشاره کرد.

خرید پمپ آب خانگی

برای خرید پمپ آب خانگی باید در ابتدا مقدار فشار آب مورد نیاز و نیز دبی آن ساختمان محاسبه شود. در ادامه ی این کار فرد باید به دفترچه راهنمای پمپ و جدول های مخصوص پمپ آب خانگی مراجعه کرده سپس بسته به اطلاعاتی که به دست می آورد پمپ مورد نظر را برگزیند.

هرچند که بهتر این است که با کمک یک کارشناس و نیز حساب و کتاب های مهندسی می توان دبی و فشار را دقیق به دست آورد و سپس پمپ را برگزید اما راه های دیگر نیز مانند تخمین حدودی بر اساس تجربه هم می توانند پاسخگوی نیازهای ما باشند. در ادامه از حساب و کتاب های پیچیده و علمی صرف نظر کرده و تنها چگونگی روش تخمینی را در ادامه بازگو خواهیم کرد.

  • اگر بنای مورد نظر در تنها یک طبقه ساخته شده است و متراژ آن نیز در بالاترین میزان صد و پنجاه متر مربع می باشد بایستی از پمپ آب خانگی با قدرت نیم اسب بهره گرفته شود.
  • اگر ساختمان مربوطه در سه طبقه قرار دارد و در هر طبقه دو واحد موجود باشد که سر جمع برابر با شش واحد می شود و نیز متراژ هر واحد تقریبا هفتاد و پنج متر مربع باشد باید از پمپ آب خانگی با قدرت یک اسب و از نوع بشقابی بهره گرفت.
  • برای ساختمان هایی که در چهار طبقه قرار دارند و در هر طبقه دو واحد موجود است که در کل ساختمان دارای هشت واحد می شود و نیز واحدها در ابعاد شصت و هشت متر مربعی موجود هستند از پمپ آب با قدرت یک اسب باید استفاده شود و نوع آن نیز جتی باید باشد.
  • برای ساختمان هایی که در چهار طبقه قرار دارند و در هر طبقه دو واحد موجود است که در کل ساختمان دارای هشت واحد می شود و نیز واحدها در ابعاد هفتاد و پتچ متر مربعی موجود هستند از پمپ آب با قدرت یک اسب باید استفاده شود و نوع آن نیز دو پروانه باید باشد.
  • اگر بنای مورد نظر در پنج طبقه قرار دارد و در هر طبقه دو واحد موجود باشد که روی هم رفته ده واحد می شود و هر واحد دارای متراژی برابر با صد متر مربع باشد پمپ آب خانگی مورد نظر باید دارای قدرت یک و نیم اسب باشد و و از نوع دو پروانه انتخاب شود.
  • برای ساختمان هایی که دارای پنج طبقه هستند و در چهارده واحد طراحی شده اند و هر واحد متراژی برابر با صد متر مربع داشته باشد پمپ مورد استفاده با قدرت دو اسب و نیز از نوع دو پروانه ای انتخاب می شود.
  • اگر ساختمان مورد نظر دارای پنج طبقه بوده و در هجده واحد طراحی و ساخته شده باشد و متراژ واحدها برابر با صد متر مربع باشد قدرت پمپ انتخابی باید برابر با سه اسب بوده و از مدل دو پروانه ای انتخاب شود.
  • در انتها اگر ساختمانی دارای تعداد طبقه ها و واحد هایی از این میزان بیشتر باشد عموما از بوستر پمپ ها بهره گرفته می شود.

خرید پمپ آب خانگی

در هنگام نصب پمپ آب خانگی به چه مواردی باید دقت شود؟

وقتی می خواهید پمپ آب خریداری شده را متصل کرده و سپس پمپ را وادار به شروع به کار کنید باید این را در نظر داشته باشید که محل قرار گرفتن پمپ آب در قیاس با لوله ی آبی که به آن وارد میشد بسیار اهمیت دارد. پمپ حتما باید از لوله ی ورودی آب و یا منبع نگهداری آب بالاتر نباشد و در کمترین حالت خود باید با این ها در یک سطح قرار داشته باشد. علاوه بر این مورد پمپ را باید در مجاورت لوله های ورودی و یا منبع های نگهداری نصب کرد که این کار باعث می شود ایراد های به وجود آمده به حداقل میزان خود برسد.

علاوه بر این باید دقت شود که در هنگام لوله کشی به شکل مستقیم عمل کرد و از به کار بردن زانوهای زیاد پرهیز کرد. از دیگر مواردی که باید در هنگام نصب به آن توجه شود این است که زانویی ای که از نظر مکانی در مجاورت پمپ قرار دارد و قسمت متصل شدن پمپاژ کردن پمپ باید یک لوله به شکل مستقیم قرار داده شود که اندازه ی آن در کم ترین حالت باید پنج برابر اندازه ی دهانه ی پمپاژ باشد.

علاوه بر این برای بهینه شدن لازم است که اندازه ی دهانه ی لوله در بخش پمپاژ کمتر از اندازه ی خود لوله در قسمت پمپاي در نظر گرفته شود. این امر به این دلیل است که اگر غیر از این باشد در قسمت پمپاژ پمپ شاهد هدر رفتن هیدرولیکی هستیم و در نهایت این کار کارایی پمپ کاهش پیدا می کند و پمپ دیگر قادر به ایجاد فشار مناسب نمی باشد.

نکته ی دیگر که باید رعایت شود این است که لوله ی کشش آب باید حتما آب بندی شده و به هیچ عنوان دارای گرفتگی نباشد. همچنین در ابتدا و انتهای پمپ آب باید شیرهای ورودی و خروجی از نوع دروازه ای در نظر گرفته شود تا بتوانیم آب را قطع و وصل کنیم.

برای متصل کردن و جایگذاری پمپ هم باید دقت شود که آن را در مکانی قرار دهیم که به صورت فیکس و محکم قرار بگیرد و از تولید سر و صدای زیاد و همچنین ارتعاش آن جلوگیری شود که اگر در غیر این صورت باشد این صداهای زائد تولید شده و لرزش ها باعث ایجاد مشکل برای پمپ آب خانگی می شود.

مواردی که باید هنگام تنظیم پمپ آب خانگی به آن دقت شود کدام هستند؟

هنگامی که یک پمپ آب خانگی خریداری کرده و آن را یا خودتان و یا به وسیله ی متخصص این کار نصب می کنید، مواردی هستند که باید حتما به آن ها توجه داشته باشید. در ابتدا باید بدانید پمپ انتخابی شما در کدام دسته از انواع پمپ آب خانگی قرار می گیرد. برای نمونه یکی از انواع پرکاربرد این وسایل پمپ آب خانگی با ویژگی بالا بردن میزان فشار آب است.

در این مدل پمپ دستگاه دارای الکتروپمپ هایی است که دور موتوری تقریبا برابر با سه هزار هستند. بعضی از انواع این الکتروپمپ ها از دسته ی آب در جریان محسوب می شوند که نام دیگر آن ها پمپ های بازگشت آب گرم هم هست. این نوع از پمپ ها دارای دوری تقریبا معادل هزار و پانصد هستند و کاری که انجام می دهند این است که در یک چرخه ی بسته آب گرم را به جریان می اندازند و این آب گرم درحال رفت و بازگشت در این مدار است.

از این ویژگی خصوصا در ساختمان هایی که دارای شوفاژخانه هستند بسیار بهره گرفته می شود. نکته ی مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که به هر اندازه ای که مقدار دور موتور این الکتروپمپ ها زیادتر باشد، فشاری که پمپ ایجاد می کند هم افزایش پیدا می کند و البته به طبع این عمل سر و صدای پمپ هم بیشتر می شود. پس میزان دور الکتروموتور رابطه ی مستقیمی با مقدار سر و صدایی که پمپ تولید می کند دارد و هنگام خرید حتما باید به این موضوع توجه ویژه ای کرد.

پمپ هایی که در دسته ی افزایش دهنده ی فشار قرار می گیرند به کمک سه راه می توانند به شکلی خودکار طراحی شوند:

  1. در روش نخست از یک تابلو فرمان استفاده می کنند که این مورد برای پمپ سه فاز به کار گرفته می شود و آن را به نام اینورتر هم می شناسند.
  2. در روش بعدی از یک پکیج کنترل بهره می گیرند که دارای یک کلید دیجیتال نیز هست.
  3. در روش سوم پمپ را با کمک یک منبع که از انواع تحت فشار است طراحی می کنند.

پمپ های خانگی

دسته بندی انواع پمپ آب خانگی

یکی از مواردی که در انتخاب و خرید بهتر پمپ ما را کمک می کند شناخت انواع پمپ آب خانگی است. وقتی در مورد انواع مختلف پمپ های آب خانگی اطلاعات داشته باشیم می توانیم بهترین انتخاب را بسته به نیازی که داریم انجام دهیم.

گروه اول پمپ ها، پمپ آب خانگی دارای منبع انبساط هستند. این دسته از پمپ ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند و از سوی مشتریان بیشترین درخواست ارائه شده به نمایندگی انواع پمپ آب خانگی را مبنی بر سرویس کردن و نیز چکاپ های دوره ای داشته اند.

سایز دستگاه در این دسته از پمپ ها به شکل مستقیمی وابسته به مقدار آبی است که قرار است در محل مورد نظر مورد استفاده قرار بگیرد. این دسته از پمپ های آب خانگی برای مخزن انبساطی شان دارای یک درجه ی مشخص هستند و از جمله ی وسایل به کار رفته در آن ها می توان به پنج راهی و همچنین کلید خودکار اشاره کرد.

نوع دیگر پمپ آب خانگی نمونه ای است که دارای کلید خودکار می باشد. این دسته از پمپ ها در مقام مقایسه با نمونه ی اول که دارای منبع انبساطی هستند از لحاظ قیمتی بسیار مناسب تر هستند. یکی از نکته هایی برای انتخاب کردن این دسته از پمپ ها باید در نظر بگیریم این است که تعداد دفعه هایی که قرار است شیر آب باز و بسته شود بسیار اهمیت دارد.

هر دفعه که شیر آب باز و یا بسته می شود کلید خودکار راه اندازی می شود و پس از آن پمپ کار خود را آغاز می کند. پس اگر محلی که قرار است از پمپ استفاده شود محلی است که شیرها به دفعات باز می شوند و مقدار استفاده بسیار زیاد است پمپ های از دسته ی کلید اتوماتیک به هیچ عنوان گزینش مناسبی محسوب نمی شوند.

حتما شما هم نام بوستر به دفعه های زیاد به گوشتان خورده است. این نوع پمپ دسته ی سوم از انواع پمپ های آب خانگی است که از تابلو کنترل و اینورتر و سایر اجزا با اهمیت کمتر درست شده است.

بوستر پمپ های خانگی از انواع مقرون به صرفه ترین پمپ ها هستند و هزینه های جانبی برای نگهداری آنها بسیار پایین است. پر استفاده ترین نوع پمپ در ساختمان های مسکونی و همچنین مجتمع های تفریحی همین مدل بوستر است و حتی در ساختمان هایی که کاربری اداری دارند و نیز مجتمع های بسیار بزرگ مسکونی هم از اولین گزینه های انتخابی محسوب می شود.

انواع برندهای پمپ آب خانگی

پمپ های آب خانگی در مدل های مختلفی از نظر قدرتی ارائه می شوند. برای نمونه می توان به پمپ هایی با قدرت 5/. اسب بخار، 1 اسب بخار، دو پروانه ای و غیره اشاره کرد. پمپ های خانگی همانند سایر کالا و وسیله ها توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می شوند. از جمله ی معروف ترین و پرفروش ترین این برندها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پمپ آب خانگی پنتاکس Pentax

  • پمپ آب خانگی لوارا Lowara

  • پمپ آب خانگی پدرولا Pedrola

  • پمپ آب خانگی سایر Saer

  • پمپ آب خانگی لئو Leo

  • پمپ آب خانگی ابارا Ebara

  • پمپ آب خانگی استریم Stream

  • پمپ آب خانگی تک توان

  • پمپ آب خانگی نوید سهند

  • پمپ آب خانگی مارکیوس Marqus

  • پمپ آب خانگی فدک

  • پمپ آب خانگی راد Rad

  • پمپ آب خانگی بی صدا آلمانی

  • پمپ آب خانگی ایتالیایی

کاربرد پمپ آب خانگی از نوع پمپ آب بشقابی

پمپ های آبی که از نوع بشقابی هستند عموما برای فرستادن با فشار آب و به صورت کلی مواد مایع به داخل لوله ها از آنها بهره گرفته می شود. این پمپ ها عموما در صنعت به کار برده می شوند اما گاها در زراعت و یا برای منازل و مجتمع های مسکونی هم از آن ها استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت نوع از پمپ بیشتر مناسب به کار گرفتن برای مواد مایعی است که ویسکوز داشته باشند.

پمپ های آب بشقابی در دو مدل عرضه می شوند: 1. پمپ بشقابی سانتریفیوژ، 2. پمپ بشقابی با جابجایی مثبت. پمپ های مدل اول برای جاهایی که در آن ها از مایع های دارای ویسکوزیته ی کمتر استفاده می شود به کار گرفته می شود، یعنی این مایع ها روان تر هستند. در نوع دوم چون عمق آب زیاد می شود میزان آب کمتری پمپاژ می شود. علاوه بر این چون فشار کمتری اعمال می شود در نتیجه جریان آب افزایش پیدا می کند.

پمپ آب بشقابی

کاربرد پمپ آب خانگی از نوع پمپ آب جتی

این گونه از پمپ ها بیشتر در مکان هایی پرطرفدار هستند که از نظر وضعیت جوی و آب و هوای منطقه در رده ی گرمسیری قرار می گیرند. همچنین در مکان هایی که در آن ها چاه آب با عمق بسیار زیاد حفر شده است نیز بسیار کاربردی هستند. اگر در منطقه ای منبع های آی ان در عمق های کم قرار دارند و چاه های حفر شده برعکس دارای عمق زیادی باشند بهترین انتخاب پمپ آب جتی عمیق است.

انواع مدل پمپ آب خانگی از نوع جتی

این پمپ ها هم در دو مدل دارای عمق کم و عمق زیاد عرضه می شوند. این دو نوع با یکدیگر در محل قرارگیری تخلیه تفاوت دارند.

پمپ های آب خانگی از نوع بشقابی دارای طراحی ساده ای هستند. تنها قسمتی از این پمپ که حرکت می کند پروانه ی آن است که به کمک یک موتور کنترل می شود. این پمپ از دو بخش اصلی به نام های پروانه و پخش کننده تشکیل شده است. پروانه ی این پمپ می تواند از جنس های مختلفی باشد که از جمله ی آن ها می توان به برنز، استینلس استیل، چدن، پلی کربنات و غیره اشاره کرد. پخش کننده هم به پروانه وصل می شود و سبب می شود که آب داخل پروانه شود.

پمپ های آب جتی طوری طراحی شده اند که دارای یک یا چند پره و پخش کننده هستند و علاوه بر اینها یک جت اکسیژن هم وجود دارد. هر پمپ آب از این نوع از دو قسمت نازل و ونتوری تشکیل شده است که به آن کیت انژکتور هم گفته می شود. پمپ هایی که از نوع جتی هستند به نظر ساده و بدون پیچیدگی های خاص می آیند اما در هنگام نصب حتما باید به صورت تخصصی و کارشناسانه بررسی شده و متصل گردند تا توانایی این را داشته باشند که در وضعیت های متفاوت به خوبی عمل کنند.

پس از خریدن پمپ آب خانگی به چه نکته هایی باید توجه داشت؟

تعدادی نکته های کوچک اما مهم وجود دارند که اگر پس از خرید و در هنگام استفاده به آنها دقت شود می توانید از پمپ بهتر بهره بگیرید. در ابتدا منطقی تر است که مخزن دیافراگمی ای را انتخاب کنید که دارای گنجایش بیشتری باشد.

این وسیله می توانید از این موضوع اطمینان داشته باشید که مدت زمان استفاده از پمپ را بهبود بخشیده اید و فشار زیادی به آن وارد نمی کنید. یکی دیگر از کارهایی که بایستی انجام شود این است که به نحوه ی اتصال لوله ها دقت کامل داشته باشید تا به گونه ای نباشد که وزن آن ها روی پمپ بیفتد. چرا که پمپ هایی که روی زمین نصب می شوند به هیچ عنوان نباید به چشم یک محل برای متحمل شدن وزن لوله ها به آنها نگاه شود زیرا که پمپ قادر به تحمل وزن لوله های موجود در سیستم لوله کشی انجام شده نیست و سبب فشار آمدن به آن و در نتیجه ایجاد مشکلات برای پمپ می شود.

مورد مهم دیگر توجه به منع های قانونی است. بر اساس قانون پمپ ها را نباید به قسمت شاخه ی اصلی آب های شهری وصل کرد و به همین سبب باید یک انشعاب لوله کشی جدا از انشعاب اصلی شهری برای پمپ در نظر گرفت.

قیمت پمپ آب خانگی

برای تعیین قیمت پمپ آب خانگی باید به قطعه های سازنده های ان توجه کرد و دید که قطعه های داخلی آن در چه سطح کیفیتی قرار دارند. البته که قیمت انواع پمپ آب خانگی با توجه به کیفیتی که دارند نیز تغییر میکند و بدیهی است هر قدر که کیفیت بالاتر باشد قیمت نیز بالاتر می رود.

هر پمپ آب خانگی از تعدادی قطعه های اصلی تشکیل شده است که از جمله ی آن ها می توان به استاتور، روتور، محور پمپ، سیل مکانیکی، پروانه و محفظه ی پمپ را نام برد. عموما بهترین و بالاترین سطح کیفی برای ساخت محور پمپ آب خانگی را فولاد ضد زنگ یا استینلس استیل دارا است که باعث می شود محور به هیچ عنوان خوردگی پیدا نکند و عمر طولانی تری داشته باشد. علاوه بر این بهتر است پمپی را انتخاب کنید که جنس سیم پیچ استاتور آن مسی باشد. این امر باعث می شود کارایی الکتریکی پمپ افزایش پیدا کند.

قیمت پمپ آب خانگی

چگونه می توان پمپ آب خانگی را خودکار کرد؟

برای اینکه پمپ آب خانگی به صورت خودکار عمل کند دو راه موجود است. راه اول این است که این کار را با کمک یک سوئیچ پرشر که به مفهوم همان کلید خودکار پمپ آب هم هست و همچنین یک مانومتر انجام دهیم. این دو قطعه را می توان به وسیله ی یک پنج راهی که به نوعی وسیله ی واسط و از جنس برنج است و نیز کار گذاشتن یک شیر یک طرفه به پمپ آب خانگی وصل نمود.

راه دوم نیز به این شکل است که به جای وسایل ذکر شده در راه اول که شامل سوئیچ پرشر، مانومتر و رابط پنج راهی برنجی بود از نوعی کلید خودکار رمزنگاری شده که به آن ست کنترل هم گفته می شود بهره می گیرند. البته که لازم به ذکر است هر یک از این روش ها دارای مزیت ها و عیب های منحصر به خودشان هستند.

منبع های در پمپ آب خانگی تحت فشار دیافراگمی چه هستند؟

یکی از مشکل هایی که در رابطه با پمپ ها وجود دارد تعداد مرتبه های زیاد روشن شدن و خاموش شدن هر پمپ و همچنین میزان صدای تولید شده توسط آن است. برای رفع این مشکل عموما از یک مخزن تحت فشار دیافراگمی که از نظر ظرفیتی با مقدار گنجایش پمپ تناسب داشته باشد بهره می گیرند.

به این وسیله و با نصب این مخزن آب به شکل تحت فشار در منبع نگهداری می شود و همچنین این کار سبب به وجود آمدن یک جریان یکنواخت آب در همه ی واحدها می شود. علاوه بر این با این کار تعداد بارهایی که پمپ خاموش و روشن می شود کمتر خواهد شد و همین امر سبب زیاد شدن طول عمر پمپ آب خانگی و کم شدن فرسایش آن می شود.

از عامل هایی که در انتخاب میزان گنجایش مخزن تحت فشار دیافراگمی موثر هستند می توان به دبی ساختمان و نیز این که چند واحد در ساختمان موجود است اشاره کرد. این مخزن هنگامی که به پمپ متصل می شود همیشه بنا بر میزان ظرفیتی که دارد، مقدار مشخصی آب را به صورت پر فشار در خود نگهداری میکند.

نتیجه ی این عمل زمانی که فردی شیر آب را باز می کند، تا وقتی که همچنان مقداری از آب در مخزن تحت فشار دیافراگمی باقی مانده باشد پمپ روشن نخواهد شد و در نتیجه پمپاژ کردن آب را هم آغاز نخواهد کرد. به همین علت است که اگر مخزن تحت فشار دیافراگمی به درستی و بر اساس فاکتورهای تخصصی و یا ویژگی های تجربی انتخاب شده باشد طبیعتا که پمپ آب خانگی در تعداد دفعه های کمتری شروع به کار می کند و همین سبب می شود سر و صدای تولید شده به وسیله ی پمپ آب خانگی کاهش چشمگیری داشته باشد.

مزیت های نصب کردن یک منبع پر فشار

از دیگر مزیت های نصب کردن یک منبع پر فشار دیافراگمی می توان به کم کردن میزان برق مصرفی و همچنین زیاد شدن مقدار طول عمر پمپ آب خانگی نیز اشاره کرد. از جمله ظزفیت هایی که یک مخزن پر فشار دیافراگمی قادر است داشته باشد می توان به گنجایش های بیست و چهار، پنجاه، شصت، هشتاد، صد، صد و پنجاه، دویست، سیصد، پانصد، هزار، دو هزار لیتر اشاره کرد. هرچند که این منبع ها ممکن است ظرفیتی جز این خا و نیز بیشتر از این مقدار داشته باشند و البته که در این نوع مخزن ها به هر اندازه ای که ظرفیت را بالا تر در نظر بگیریم منبع کارایی بهتری خواهد داشت.

اگر در قسمت پمپ آب خانگی خود از مخزن های تحت فشار دیافراگمی استفاده می کنید این را به یاد داشته باشید که آنها احتیاج به چکاپ های متناوب داشته و گاها لازم است که این مخزن ها پس از مدتی در قسمت تیوب دارای مشکل شوند و احتیاج باشد که آن ها را ترمیم و قطعه ی مورد نظر را که دچار ایراد شده است را عوض کرد.

اگر برای خودکار کردن پمپ آب خانگی قرار است از روش کلید اتوماتیک پمپ آب بهره گرفته شود این را مدنظر داشته باشید که حتما باید از مخزن پرفشار دیافراگمی استفاده شود. اما در نوعی که از کلید ست کنترل استفاده می کنیم الزامی به استفاده از مخزن دیافراگمی نداریم هرچند که استفاده از آن قطعا سود بیشتری دارد که برای نمونه می توان به جلوگیری از فرسوده شدن پمپ اشاره کرد.

استفاده از ست کنترل برای خودکار کردن پمپ آب خانگی

گفتیم که یکی از روش ها برای خودکار کردن پمپ آب خانگی استفاده از ست کنترل یا کلید خودکار دیجیتالی است. مزیتی که این روش نسبت به روش پرشر سوییچ دارد هزینه های نصب و راه اندازی آن می باشد. اما در مقام مقایسه با نوع پرشر سوئیچ دار باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در این روش با هر باز و بسته شدن هر یک از شیرهای آب اتفاقی که می افتد این است که ست کنترل، پمپ آب خانگی را روشن می کند و در نتیجه ی آن پمپ کار خود را آغاز می کند.

همین علت است که اگر استفاده از آب بالا باشد و شیرهای آب در دفعه های مکرر باز و بسته می شوند بهره گیری از این روش عملا مناسب نبوده و سوئیچ پرشر به همراه مخزن تحت فشار قطعا انتخاب بسیار بهتری است.

به شکل کلی اگر در ساختمان موردنظر وضعیت به گونه ای است که ظرفیت مناسبی از نظر مکانی و متراژ برای نصب پمپ آب بهره مند است قطعا انتخاب اول نصب یک مخزن پر فشار دیافراگمی در کنار سوئیچ پرشر و مانومتر است. به این علت که وقتی آب در مخزن نگهداری می شود و این نگهداری نیز به شکل پر فشار صورت می گیرد فشار آبی که به لوله ها وارد می شود بالانس شده و علاوه بر این زمان هایی که شیر آب باز می شود پمپ هر بار روشن و خاموش نمی شود و همین امر خود سبب زیاد شدن مدت زمان کارکرد پمپ آب خانگی می شود.

پمپ آب خانگی بی صدا

همانطور که پیشتر نیز گفته شد وقتی صحبت از بی صدا بودن پمپ می شود به معنی نداشتن هیچ صدایی نیست بلکه آن پمپ مذکور دارای میزان صدای بسیار کمتری در مقایسه با هم رده های دارای صدای خود است.

الکتروپمپ هایی که برای مصارف خانگی به کار گرفته می شوند عموما رنج صدایی در حدود شصت الی هفتاد دسیبل دارند که این صدا را می توان به اندازه ی صدایی که یک جاروبرقی تولید می کند در نظر گرفت.

همانطور که می بینید صدای تولید شده به وسیله ی این پمپ ها بسیار کم است اما کاملا بی صدا نیستند و تمامی صدایی که به وجود می آورند به علت موتور الکتریکی آن ها است که دائما در حال کار کردن می باشد. البته بعضی از شرکت های تولیدی بزرگ در زمینه ی پمپ های آب خانگی از جمله گراندفوس و نیز داب توانسته اند پمپ هایی طراحی کرده و بسازند که سطح صدای آن ها بسیار بسیار کم است و در مارکت عملا معروف به پمپ های آب سایلنت یا بدون صدا هستند.

این پمپ های سایلنت در وضعیتی که به صورت عادی و ایده آل در حال کار باشند سطح صدایی بین چهل و پنج تا پنجاه و پنج دسی بل تولید می کنند که میزان بسیار بسیار کمی از صدا است.

الکتروموتوری که در پمپ های خانگی بدون صدا به کار گرفته می شود عموما به کمک جریان پیدا کردن یک مایع سرد می شود و همین امر است که باعث می شود میزان صدای آن ها در مقایسه با بقیه کمتر باشد. در برخی مواقع اگر پمپ اب خانگی در ساختمان شما سر و صدای زیادی تولید می کند علت را می توانید در خراب شدن بلبرینگ های پمپ، استفاده نکردن از ابزاری برای گرفتن ارتعاشات پمپ و همچنین عدم انجام لوله کشی پمپ به صورت حرفه ای جستجو کنید.

نکات مهم در خصوص نصب پمپ آب خانگی

نکته هایی در مورد مکانی که پمپ آب خانگی در آنجا قرار می گیرد به صورت زیر است:

محلی را که برای نصب پمپ آب خانگی در نظر میگیرید باید دارای هوای مطبوعی باشد و جریان هوا در آن وجود داشته باشد. همچنین این محل باید به گونه ای باشد که مرطوب نبوده و گرد و خاک زیادی در آن وجود نداشته باشد و علاوه بر همه ی این ها به هیچ عنوان پرتو های خورشید به صورت مستقیم به محل نتابند.

علت این که حتی کم صدا ترین انواع پمپ آب خانگی هم دارای مقداری صدا هستند توصیه ی کارشناسان این امر بر این است که پمپ در داخل منزل قرار نگیرد بلکه برای آن محلی در خارج از خانه و برای نمونه یک موتورخانه یا شوفاژخانه در نظر گرفته شود. همچنین اگر شرایط منزل شما به گونه ای است که ملزم به نصب پمپ درون واحد مسکونی خود هستید توصیه می شود آن را در مکانی مانند تراس قرار دهید چرا که قرار گرفتن پمپ در فضاهای دارای رطوبت مثل حمام یا سرویس بهداشتی که ممکن است آب به درون آن نفوذ کند برای پمپ آسیب هایی به همراه خواهد داشت.

در سایت مرجع و فروشگاهی تأسیسات دات کام، مشخصات فنی و قیمت های تضمین شده انواع تجهیزات تاسیساتی ، خرید آنلاین تاسیسات با ضمانت نامه اصلی، جهت ایجاد اعتماد، برای شما عزیزان ارائه گردیده است. تا خرید اینترنتی امن و تضمین شده ای داشته باشید.

برای دانلود رایگان کاتالوگ پمپ آب خانگی روی لینک زیر کلیک کنید https://tasisat.com/product-category/pumps/pumps-home/



:: برچسب‌ها: پمپ آب خانگی مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن یا همان احیای مو به این معنی است که با استفاده از  کراتین مایع پروتئین در مو است  و با انجام آن به صورت موقت  باعث نرمی مو های فر و آسیب دیده بر می گردد و اگر شما هم از فر بودن و یا وز بودن  مو های خود رنج می برید این مطلب را تا انتها بخوانید. کراتین چیست؟  کراتین نوعی پروتئین است که در بدن انسان و در بخش های کوچکی مانند  ناحن، مو و دندان وجود دارد که افرادی که مو های فر دارند میزان این پروتئین کافی نیست . کراتین کردن ۷۰ درصد مو هایی که بر اثر رنگ کردن های مکرر آسیب دیده اند را احیا می کند و ۳۰ در۱د هم ۱اف می کند پس کار کراتین شامل ۳ بخش مهم است

درمان کننده مو

صاف کننده ی مو

از بین برنده ی وزی مو

انواع کراتینه مو

دو نوع کراتین مو وجود دارد : نوع اول کراتین احیا کننده ، نوع دوم کراتین برزیلی که همان کراتین صافی است دقت کنید که اگر نمی خواهید موهایتان حالت فر و مجعد  خود را از دست بدهد و فقط می خواهید آسیب دیدگی های موهایتان را درمان کنید از کراتین احیا کننده مو استفاده کنید و اگر موهایتان را حتی رنگ هم نکرده اید  و فقط با وزی و فر بودن آن مشکل دارید از کراتین برزیلی با کراتین صافی استفاده کنید. ماندگاری کراتین مو حدود ۴ تا ۶ ماه می باشد و این زمان کاملا به نوع مراقبت شما از موهایتان بستگی دارد و اگر از ماسک و شامپوی مخصوص (شامپو ی بدون سولفات)  استفاده نکنید دوام کار پایین تر می آید .

قیمت کراتینه مو زنانه چقدر است؟

یکی از دلایل شلوغ بودن سالن های آرایشی که کراتینه مو انجام می دهند قیمت و سودی است که این کار به آن ها می دهد قیمت کراتینه مو زنانه به عوامل بسیاری بستگی دارد که یکی از آن ها  میزان بلندی و پر پشتی مو های شما است هر قدر که مو های شما بلند تر و پر تر باشد خب طبیعی است که مواد کراتین بیشتری مصرف کند و در نتیجه  قیمت کراتینه هم بیشتر می شود عامل دیگر  نوع مواد کراتینه مصرفی است زیرا موادی که برای کراتینه استفاده می شوند توسط شرکت های مختلفی تولید  می شوند و با یک دیگر فرق دارند و قیمت مواد کراتینه  معمولا بر حسب میلی متر فروخته می شود و برای تخمین تقریبی قیمت آن می توانید قیمت هر میل را در آن میلی  که برای موهایتان کافی است ضرب کنید تا قیمت آن دستتان بیاید . همان طور که می دانید کراتین مو انوع مختلفی دارد که ریباندینگ  نیز یکی از این انواع است که دوام صافی مو در این حالت بیشتر است و مو  را به صورت شلاقی صاف می کند و قیمت ریباندینگ   از کراتینه مو بیش تر است.

 

کراتینه مو با مواد طبیعی

همان طور که از قدیم گفته اند هیچ چیز غیر طبیعی جای مواد طبیعی را نمی گیرد . در کراتینه کردن مو به روش طبیعی مواد غذایی مانند پروتئین ،ویتامین ، آهن، مس ، منیزیم ، سلنیوم  بسیار مفید است و شما می توانید در خانه ماسک های طبیعی درست کنید و مو های خشک و آسیب دیده خود را تامین کنید. شما هم می توانید از ماسک هایی که در آن ها از روغن  نارگیل، روغن آرگان، ژلاتین، آووکارو  استفاده کنید . ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ یکی از این ماسک ها است که برای تهیه آن از یک عدد زرده تخم مرغ ،یک قاشق روغن نارگیل، یک عدد موز ، دو قاشق غذا خوری عسل و نصف استکان شیر پر چرب و اگر شیر پر چ ب ندارید یک قاشق سس مایونز استفاده کنید . برای درست کردن آن کافی است همه ی این موارد را با هم ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه به موهایتان آغشته کنید و بشویید و هفته ای ۲ یا ۳ بار آن را استفاده کنید.

کراتینه مو با سس مایونز

حتما شما هم شنیده اید  که می گویند اگر  از سس مایونز  استفاده کنید مو هایتان نرم و لطیف می شود و اگر به یک مهمانی دعوت شده اید  و برافی و نرمی موهایتان برای تان مهم است می توانید از این ماسک استفاده کنید .برای تهیه این ماسک یک چهارم پیمانه سس مایونز، اگر موهایتان کوتاه است  یک عدد تخم مرغ و اگر موها یتان  بلند است دو عدد تخم مرغ ، ۳/۱ پیمانه روغن بادام طبیعی و خالص  را با یکدیگر مخلوط کنید و روی موها یتان  بگذارید و گرمای سشوار به آن بگیرید زیرا گرمای سشوار آن را فعال تر می کند و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید حتی می توانید فقط از مخلوط نصف پیمانه سس مایونز و ۲ قاشق غذا خوری عسل  استفاده کنید و بعد از یک ساعت موهایتان را بشویید.

 

عوارض ناشی از کراتینه

کراتینه مو نیز مانند هر کار دیگری ممکن است علاوه بر فواید ی که دارد ضرر هایی نیز داشته باشد و معمولا هر فرد میزان سود و زیان آن را بررسی می کنند و اگر سود آن بیشتر از ضرر باشد آن را انجام می دهند. کراتینه مو نیز مانند سایر کار هایی که روی مو انجام می شود ممکن است سبب بروز آلرژی شود و علائمی مانند خارش و دانه های قرمز رنگ دارد پس قبل از انجام کراتینه حتما باید با یک پزشک مشورت کنید و در برخی از افراد ریزش مو نیز مشاهده می شود و اگر مواد کراتینه مواد با کیفیت و مرغوب نباشند ممکن است این عواقب را به دنبال  داشته باشد و با حتی به موها یتان حالت وزی  و خشکی بدهد اما بعضی از افراد هستند که با این عواقب این کار را انجام می دهند زیرا از مو های فر و پف دار خود خسته شده اند و همه ی این ها را به جان می خرند و خب حق هم دارند چون شست و شو و شاته کردن این موها  واقعا سخت است.

منبع: https://fatemehhabashi.com/things-to-do-before-keratinizing-hair/

 

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن یا همان احیای مو به این معنی است که با استفاده از  کراتین مایع پروتئین در مو است  و با انجام آن به صورت موقت  باعث نرمی مو های فر و آسیب دیده بر می گردد و اگر شما هم از فر بودن و یا وز بودن  مو های خود رنج می برید این مطلب را تا انتها بخوانید. کراتین چیست؟  کراتین نوعی پروتئین است که در بدن انسان و در بخش های کوچکی مانند  ناحن، مو و دندان وجود دارد که افرادی که مو های فر دارند میزان این پروتئین کافی نیست . کراتین کردن ۷۰ درصد مو هایی که بر اثر رنگ کردن های مکرر آسیب دیده اند را احیا می کند و ۳۰ در۱د هم ۱اف می کند پس کار کراتین شامل ۳ بخش مهم است

  • درمان کننده مو
  • صاف کننده ی مو
  • از بین برنده ی وزی مو


:: برچسب‌ها: کراتینه کردن مو ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 شهريور 1399 | نظرات ()